شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
جلسه طلاب و فضلای استان کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/ یک کارشناس مسائل فرهنگی گفت: نگاه اسلام به زن، نگاه تبعیضی نیست؛ بلکه زن را در اوج و قله شرف می بیند و برای او جایگاه بالایی قائل است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام سید علی موسوی حسب در جشن بزرگ خانوادگی طلاب و فضلای استان کهگیلویه و بویراحمد که در مجتمع فرهنگی نور قم برگزار شد، اظهار داشت: درک جایگاه حضرت زهرا (س) کار دشواری است؛ چراکه ایشان سِرِّ خداست و روایات بسیاری در باب شأنیت آن حضرت وجود دارد.

وی ابراز داشت: در روایتی از معصوم (علیه السلام) آمده است: «نَحْنُ حُجَجُ اللّهُ عَلی خَلْقِهِ وَ جَدَّتُنا فاطِمَةُ حُجَّةُ اللَّهِ عَلَیْنا / ما (ائمّه) حجت خدا بر مردم و مادرمان فاطمه حجت خدا بر ماست».

سخنران این جلسه خاطرنشان ساخت: فاطمه زهرا (س) مجهولة القدر است و درک این مقام، کار هر شخصی نیست.

حجت الاسلام موسوی حسب به نگاه دین مبین اسلام به شأنیت بانوان اشاره کرد و بیان داشت: امام صادق علیه السلام فرموده است: «أَکْثَرُ اَلْخَیْرِ فِی اَلنِّسَاءِ / ریشه و اساس خیرها در زنان است».

وی اظهار داشت: این روایت در مقابل فرهنگ منحط و منحرف غربی است؛ چراکه غرب، نگاه ابزاری به بانوان دارد؛ اما در اسلام، تنظیم امور داخلی خانواده و مدیریت زندگی، کار زنان است و تربیت فرزند از کارهای بسیار مهمی می باشد که بر دوش بانوان می باشد.

سخنران این جلسه با اشاره به اینکه تمام فعالیت های بانوان در منزل، برای آنان عبادت حساب می شود، ابراز داشت: نگاه اسلام به زن، نگاه تبعیضی نیست؛ بلکه زن را در اوج و قله شرف می بیند و برای او جایگاه بالایی قائل است.

برخلاف غرب، اسلام برای بانوان شأن و جایگاه بالایی قائل است

حجت الاسلام موسوی حسب خاطرنشان ساخت: اگر هیچ روایتی پیرامون شأن بانوان نداشته باشیم، سوره مبارکه کوثر برای بیان جایگاه بانوان کفایت می کند.

وی بیان داشت: جایگاه زن در دین مبین اسلام، جایگاه بالایی است و شعاردهندگان زن، زندگی آزادی، زنان را ابزاری برای تخلیه هوس های شهوانی خود می خواهند و اولین کسی که این شعار را دارد، عبدالله اوجالان، رئیس سازمان پ.ک.ک است که شخصی دارای انحراف عقیدتی است و خانواده گرفتاری دارد.

این کارشناس تربیتی اظهار داشت: روایات بسیاری پیرامون معلم و متعلم (استاد و شاگرد) از معصومین آمده است؛ شأنیت استاد و شاگرد و فراگیری و آموزش احادیث و معارف اهل بیت (ع) زیاد است؛ اما بانویی که بستر و زمینه را برای شوهر برای تدریس یا تحصیل فراهم می کند، در پاداش آن روایات شریک هستند.

سخنران این جلسه ابراز داشت: همین که شما به عنوان همسران طلاب در شرایط سخت، همراه با این طلبه و روحانی هستید، در این ساختن ها نزد خدا مأجور هستید و در روز قیامت از بهره اخروی، بهره مند خواهید شد.

گفتنی است در این جشن خانوادگی، جنگ شادی ویژه فرزندان نیز برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha