جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
ش

حوزه / مدیر فرهنگی دانشگاه آزاداسلامی کاشان، پیام ۲۷ جمادی الثانی را بصیرت افزایی و تبیین اهداف سفیر ولایت دانست و با تأکید بر اینکه حماسه و عرفان ۲۷ جمادی الثانی باید به یک تفکر ولایی تبدیل شود، گفت: نباید این مصیبت عظمای تاریخ محدود به بخش و منطقه خاصی باشد، بلکه باید ابعاد حماسی و عرفانی آن برای جامعه جهانی همچون عاشورای حسینی تبیین گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام صدیقی در جمع نمازگزاران مسجد چهارده معصوم(ع) این دانشگاه، اظهار داشت: حرکت عقلانی مردم چهل حصاران در حرکت به مدینه النبی و دعوت از علی بن باقر (ع)، نشان از ارادت مردم این منطقه به ولایت بود.

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، با بیان اینکه اجابت دعوت مردم، توسط امام باقر(ع) دو هدف مهم را دنبال می‌کرد، که یکی اصلاح عقیده ارادتمندان به خود و دیگری تبیین معارف اسلام بود، ادامه داد: حضور علی بن باقر(ع) در منطقه کاشان و اردهال، روح عزت، اقتدار و بصیرت را در تبیین اندیشه ولایی در جان مریدان خود دمید و عَلََم مبارزه با دسیسه‌های شیطانی حاکمان را برافراشت و نقشه فتنه گران را نقش بر آب نمود.

حجت الاسلام صدیقی تصریح کرد: دشمنان علی بن باقر(ع) با تبلیغات سوء و تخریب شخصیت ایشان، باعث شهادت و تغییر مسیر راه شدند، که جهل جاهلان دوست نما، باعث شد تا آن حضرت و یاران با وفایش غریبانه در منطقه اردهال به شهادت برسانند.

وی، پیام ۲۷ جمادی الثانی را بصیرت افزایی و تبیین اهداف سفیر ولایت دانست و با تأکید بر اینکه حماسه و عرفان ۲۷ جمادی الثانی باید به یک تفکر ولایی تبدیل شود، گفت: نباید این مصیبت عظمای تاریخ محدود به بخش و منطقه خاصی باشد، بلکه باید ابعاد حماسی و عرفانی آن برای جامعه جهانی همچون عاشورای حسینی تبیین گردد.

مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی کاشان، تلاش اهل قلم در معرفی علی بن باقر (ع) را جهاد کبیر دانست و یادآور شد: جهاد کبیر، نیازمند یک حرکت علمی منظم و اتاق فکر کارآمد است که باید در شکل گیری آن تلاش شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha