چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین لکزایی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین لکزایی با تأکید بر اینکه باید بازگشتی به نهادهای گذشته در انتقال فرهنگ به نسل‌های جدید داشته باشیم گفت: حوزه‌های علمیه راهکارهای خوبی برای مشکلات عدیده فرهنگی و اجتماعی دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین نجف لکزایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در نشست هم‌اندیشی نخبگان حوزوی با وزیر کشور که با موضوع چالش‌های امنیتی و اجتماعی پیشرو در سالن آیت‌الله شرعی حوزه علمیه خواهران برگزار شد با مد نظر قرار دادن آسیب‌های اجتماعی گفت: باید بازگشتی به نهادهایی داشته باشیم که منتقل کننده فرهنگ به نسل‌های جدید بوده‌اند؛ سه نهاد خانواده، مدرسه و مسجد هستند.

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی دفتر تبلیغات اسلامی آسیب‌های اجتماعی را نیازمند ایده و سیستم و اجرای حکمرانی خانواده را نیازمند توجه عنوان کرد و ابراز داشت: مساجد ما باید خانواده محور باشند؛ ارتباط مسجد و مدرسه و از سویی مدرسه و خانواده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در بیان دومین نکته خود امنیت فرهنگی را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: برنامه‌ریزی دهه شصت که امنیت فرهنگی بسیج محور و مردم پایه بود دچار مشکل شده است که اگر در این زمینه کاری سازمان یافته مورد توجه قرار نگیرد، در بحث آسیب‌های اجتماعی نمی‌توانیم مشکل را حل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین لک‌زایی تقسیمات کشوری را مبدأ مشکلات برخی استان‌ها عنوان کرد و گفت: سیستان و بلوچستان یازده درصد مساحت ایران است و مشکلات عدیده فرهنگی دارد که رفع مشکلات آن نیازمند راهکارهایی است که حوزویان برای آن هم راهکارهایی دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha