پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
نشست زکات شهرستان دیر

حوزه/ امام جمعه دیّر گفت: مسئله زکات یک بحث حکومتی است و برای نهادینه و عملیاتی شدن آن باید فرهنگ سازی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی صبح امروز در نشست ستاد زکات شهرستان دیّر، اظهار داشت: مسئله زکات یک بحث حکومتی است و برای نهادینه و عملیاتی شدن آن باید فرهنگ سازی شود.

امام جمعه دیّر با بیان اینکه کسی که با خدا ارتباط دارد اما از خلق خدا غافل می شود نمازش قبول نیست، افزود: مسئله اقامه نماز و پرداخت زکات در همه ادیان الهی وجود دارد امّا در اسلام تاکیدات بیشتری نسبت به این موضوع شده و در آیات متعدد در کنار اقامه نماز مسئله زکات هم آمده است.

وی بُخل زدایی، افزایش رزق و روزی و بیمه شدن مال را از دستاوردهای فردی پرداخت زکات برشمرد و خاطرنشان کرد: در بُعد اجتماعی نیز علاوه بر تقویت بُنیه دینی جامعه، موجب محبوبیت فرد پرداخت کننده زکات در جامعه و کینه زدایی می شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به موارد مصرف زکات، بیان کرد: عمل نکردن به واجبات الهی از جمله پرداخت نکردن زکات مشکلاتی مانند فقر در جامعه به دنبال دارد و اگر زکات به نحو مطلوبی دریافت و پرداخت شود بسیاری از امور از جمله فقر در جامعه برطرف می شود.

وی با بیان اینکه تبلیغ چهره به چهره اثرگذاری زیادی دارد، گفت: دستگاه هایی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و دانشگاه ها در زمینه فرهنگ سازی و فضاسازی برای پرداخت زکات در جامعه تلاش کنند.

امام جمعه دیّر با بیان اینکه پرداخت زکات شرط قبولی نماز است، عنوان کرد: برگزاری همایش زکات و بیان آیات و روایات و آثار و دستاوردهای عمل به این فریضه الهی به مردم نقش مهمی در فرهنگ سازی زکات در جامعه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha