سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
علیرضا احمدی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر اهمیت تولید محتوا توسط مبلغان دینی در فضای مجازی، گفت: تولید محتوا توسط مبلغان دینی باید بر اساس نیازهای جامعه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علیرضا احمدی استاد حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب مدارس علمیه بجنورد، اظهار داشت: تولید محتوا باید بر اساس مخاطب شناسی و نیازسنجی مخاطبان انجام گیرد.

وی با تأکید بر لزوم بالا بردن سواد رسانه‌ای جامعه به‌ویژه جامعه حوزوی، گفت: عدم توجه به سواد رسانه‌ای موجب مشکلات بسیاری در جامعه می‌شود و لازم است تا طلاب و مبلغان دینی برای بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای خود تلاش بیشتری داشته باشند.

حجت‌الاسلام احمدی اضافه کرد: داشتن سواد رسانه‌ای بالا، ارتباط با مخاطب و آشنایی با تولید محتوا با تلفن همراه و انتشار آن در فضای مجازی، از جمله مسائل مهمی است که باید مبلغان به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که امروز گریبان‌گیر جامعه شده، ناشی از عدم داشتن سواد رسانه‌ای است و در این راستا باید مبلغان دینی تلاش کنند با بالا بردن سطح سواد خود به‌ ویژه سطح سواد رسانه‌ای پاسخگوی مسائل و مشکلات موجود در جامعه باشند.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: سواد رسانه این نیست که در فضای مجازی ورود کنیم، بدون اینکه سره را از ناسره تشخیص دهیم و هر مطلبی را تأیید کنیم، بلکه باید با علم و آگاهی به این حیطه ورود کرده تا بتوانیم مطالب جعلی و ساختگی را از مطالب واقعی تشخیص دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا آموزش در این حوزه بسیار ضروری است و با توجه به‌روز بودن اطلاعات فضای مجازی، مبلغان دینی هم باید دانش و آگاهی خود را نسبت به مسائل این فضا به‌روز کنند تا بتوانند پاسخگوی شبهات موجود باشند.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: با توجه به گستردگی و متنوع بودن فضای مجازی باید تمام دستگاه‌های فرهنگی از جمله دانشگاه‌ها پای‌کار آمده و در این زمینه آموزش‌های گسترده‌تری را ارائه دهند.

استاد حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: غفلت از این حوزه صدمات جبران‌ناپذیری بر پیکره جامعه وارد می‌کند، بنابراین نباید از این حوزه غافل شویم و با هزینه و تلاش مستمر، به دنبال رشد و بالندگی باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha