دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیر خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، به تبیین ابعاد مختلف جنگ ترکیبی دشمن علیه نظام اسلامی پرداخت و توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در اجلاس امامان جمعه خراسان جنوبی در شهرستان سرایان به موضوع بعثت اشاره و ابراز کرد: این امر با ظرفیتی بسیار بزرگ که تا امروز نیز ادامه دارد، مهم، انگیزه بخش و الهام آفرین است.

وی با بیان اینکه هدف بعثت همه پیامبران توحید و عبادت خداوند و اجتناب از طاغوت است، تاکید کرد: امکان ندارد که جامعه ای توحیدی باشد ولی از طاغوت اجتناب نکند. این دو یعنی، اقامه دین و تاسیس حکومت دینی و مقابله و نفی همه طاغوت ها.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط با اشاره به اینکه امروز هر چه در انقلاب اسلامی هست و با آن دشمنی می شود، به خاطر ایستادگی بر همین دو شعار توحید و عبادت و اجتناب از طاغوت است.

وی در ادامه به تبیین جنگ ترکیبی به ویژه در ماه های اخیر از سوی دشمن در کشور ایران پرداخت و اظهار کرد: دشمن به طراحی دقیق و کاملی برای براندازی نظام اسلامی دست زد ولی این اتفاق طور دیگری رقم خورد و ملت در ۲۲ بهمن به آنان جواب محکمی داد.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط با اشاره به اینکه افسران برتر دشمن برای اولین بار در این ایام نسبت به براندازی به طور مشترک و جمعی وارد عمل شدند، تربیت افرادی برای تولید محتوا در فضای مجازی به ویژه با شرایط کرونا را نخستین نقشه آنان برشمرد و گفت: آنها از فضای ایجاد شده به فعالیت امپراطوری رسانه ای خود پرداختند و برنامه ریزی ها و اقدام هایی انجام دادند.

وی به آموزش برخی از «سلبریتی ها» نیز اشاره کرد که برای اولین بار آنان چهره خود را به مردم نشان دادند و امروز «نه راه پس دارند و نه راه پیش».

حجت الاسلام و المسلمین خیاط از سوی دیگر به فعالیت و برنامه ریزی برای جنگ شهری در قالب تعلیم برخی از گروه های مسلح در خارج از کشور اشاره و ابراز کرد:‌ بررسی شرایط، فشارها و مشکلات اقتصادی مردم و فراهم کردن بستر لازم برای اقدام های براندازانه از کارهایی است که دشمن برای اغتشاشات اخیر آغاز کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان افزود: دشمن با گروه هایی ۵ نفره اقدام به کارهایی در فضای مجازی، فراخواندن به اغتشاش، سردادن شعارها، قتل فجیع نیروهای امنیتی و بسیجی و تهیه تصاویر پرداخت.

وی ادامه داد: دشمنان در همین راستا و به دنبال تمرکز و توجه مسئولان به اغتشاشات در داخل کشور، ۱۷ هزار نیروی آموزش دیده نیز در کردستان عراق آموزش داده شدند که به دنبال سوریه سازی بودند تا وارد کردستان شوند و مشکلاتی را به بار بیاورند.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط به لایه های دیگری از آماده سازی دشمن پرداخت که خلق عرب و جیش الظلم از آن جمله می‌باشند که در بخش سخت همزمان با بخش نرم کارشان، فعالیت می کردند.

وی ایجاد فضای «پان‌ترکیسم» و نیز تحریک کشور آذربایجان از یک سو و آماده سازی داعش در افغانستان برای جنگ با ایران و... را از دیگر برنامه های دشمن خواند و تسلیح خانه های تیمی و در پایان ضربه نهایی توسط ناتو با پایگاه هایی که در اطراف کشور دارد را همان طراحی در نبرد ترکیبی مدنظر آنان عنوان کرد.

مدیر حوزه علمیه خراسان به دام های اطلاعاتی علیه دشمنان نظام اسلامی و نیز توان نیروهای امنیتی و از سوی دیگر شهادت مظلومانه ایشان و بسیجیان در صحنه داخلی اشاره و ابراز کرد: به دنبال توطئه های برون مرزی، ارتش و سپاه در غرب کشور اقدام هایی انجام، و پایگاه های گوناگون دشمن را در عراق با موشک هدف قرار دادند.

وی در بخش پایانی سخنان خود، توجه به نصرت الهی را از اموری دانست که باید همواره مدنظر باشد و افراد بدانند و تبیین کنند که دشمن دقیقه ای ما را رها نمی کند و اگر لحظه ای غفلت کنیم، آنان کار خود را انجام می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط به نقشه استکبار علیه ایران با تکیه بر گسل مذهبی، جنسیتی و قومیتی اشاره و ابراز کرد: ماجرای مهسا امینی، از اهداف دشمن بود که البته مردم نگذاشتند این طراحی و محاسبه به ثمر برسد و در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند که ملت به رغم همه مشکلات، با بصیرت خود در میدان حاضر شدند؛ حضوری که در ۱۰ سال گذشته به این صورت شکل نگرفته بود و آنان با تحلیلی درست، دشمن را ناکام کردند.

وی تاکید کرد: همه بدانیم که دشمنان لحظه ای از پای نمی نشینند و از این رو افراد باید به طور جدی تلاش کنند و در زمینه های مختلف با ظرفیت های موجود در عرصه جهاد تبیین به میدان بیایند و شاهد باشند که این انقلاب اسلامی بیش از پیش راه خود را بپیماید.

اجلاس امامان جمعه استان خراسان جنوبی امروز در محل دفتر امام جمعه سرایان کار خود را آغاز کرد و حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان به عنوان سخنران ویژه حضور داشت.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha