یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن کریم

حوزه/ مدیر کل امور تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران از برگزیده شدن ۱۲ طلبه خواهر در پنجمین جشنواره بین‌المللی قرآن کریم مرکز خدمات حوزه های علمیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم بهجت پور، مدیر کل امور تهذیب و تربیت معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه خواهران از برگزاری مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه های علمیه با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه خبر داد.

وی در این خصوص گفت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در سال ۱۴۰۱، همچون سال گذشته، با مشارکت در برگزاری پنجمین جشنواره قرآنی مرکز خدمات، شاهد حضور چشمگیر طلاب در مراحل مختلف جشنواره بود.

مدیر کل امور تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران افزود: حدود ۹ هزار نفر از طلاب خواهر و فرزندان ایشان، در رشته‌های مختلف مسابقات جشنواره، در بخش‌های شفاهی و کتبی ثبت نام کردند و پس از گذراندن مرحله سطح سنجی مسابقات شفاهی، طی بازه زمانی ۱۴روزه و با سنجش ۸ هزار و ۵۳۷ نفر از داوطلبان، از طریق تماس تلفنی توسط داوران مجرب در سراسر کشور، حدود ۴ هزار نفر موفق به حضور در مرحلۀ استانی این دوره از مسابقات شدند.

وی اظهار داشت: آزمون‌های کتبی این جشنواره نیز در روزهای هشتم و نهم دی ماه سال جاری در رشته‌های صحیفه سجادیه، تفسیر و کتابخوانی و با شرکت ۶ هزار و ۸۸۴ نفر از خانواده طلاب، به صورت مجازی برگزار شد و تعداد ۳۲۳ نفر از طلاب، موفق به کسب رتبۀ برتر در مرحلۀ استانی مسابقات کتبی و شفاهی شدند.

خانم بهجت پور یادآور شد: از رتبه‌های اول تا سوم مرحلۀ استانی مسابقات شفاهی با اهدای لوح تقدیر و جوایز ارزنده، طی مراسمی در برخی از استان‌ها تقدیر به عمل آمد و نفرات برتر این مسابقات که ۱۷۰ نفر از طلاب خواهر و همسران و فرزندان طلاب بودند، در تاریخ ۱۹ تا ۲۱ بهمن ماه، در مرحلۀ کشوری مسابقات به رقابت پرداختند.

وی خاطرنشان کرد: با عنایات ویژه خداوند متعال، حوزۀ خواهران از میان ۳۸ برگزیدۀ کشوری، تعداد ۱۲ نفر برتر را به خود اختصاص داد.

مدیر کل امور تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه خواهران در پایان گفت: خانم ها زهراسادات محمدی، زهرا نقی لو، سمیه فلاح در رشته حفظ ۵ جزء، خانم ها صدیقه حسینی، فاطمه قرائی، سیده مرضیه شریفی در رشته حفظ ۱۰ جزء و خانم ها فهیمه جفرسته، فاطمه غلامی، فاطمه نصیری در رشته حفظ کل قرآن کریم، خانم ها آسیه دهقان، تکتم درخشان، مینا حسن پور در رشته ترتیل قرآن کریم از برگزیدگان مرحله کشوری در بخش شفاهی جشنواره می‌باشند که در مراسم اختتامیه از ایشان تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha