چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان گفت: این قدرت نیروهای مسلح ما است که امروز خواب را بر دشمن حرام کرده و موضع‌گیری‌ها و تصمیم‌گیری‌های عجولانه دشمن، همه این را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در دیدار با فرماندهان سپاه انصارالحسین(ع) با تبریک سالروز میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار، با بیان اینکه اگر کسی زمین خورده و از ملکوت دور شده باید متوسل به امام حسین(ع) شود، اظهار داشت: امام حسین(ع) کشتی نجات در دریای طوفان زده عالم است.

وی یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی را توسعه نام امام حسین(ع) در دنیا عنوان کرد و گفت: اربعینی که در دنیا ایجاد شده و هر سال جمعیت میلیونی به زیارت امام حسین(ع) می‌روند، از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.

امام جمعه همدان، با اشاره به آیه ۱۱۱ سوره توبه، خاطرنشان کرد: خداوند در این آیه بشارت می‌دهد از انتخاب بعضی افراد در عالم و از آنها برای این انتخاب تقدیر می‌کند، که حضور در عرصه پاسداری نیز یکی از این انتخاب‌هاست که دارای فضیلت بزرگی است و باید قدردان آن باشیم.

وی با بیان اینکه پاسداری از انقلاب اسلامی، آرمان‌های الهی و حکومت اسلامی از مسایل ارزشمندی است، یادآور شد: خداوند در مقابل زحمات شما، وعده‌های فراوانی داده و کسی که بنای نصرت الهی دارد، باید بداند که خداوند پشت اوست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه همه ما باید انصارالله باشیم و تلاشمان نیز در همین راستا باشد، گفت: اگر خدا و توجه به خدا، در کار نباشد، کار ما نیز ارزشی پیدا نمی‌کند.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح ما همه پاسدار اسلام و انقلاب هستند و تنها پوشش آنها تفاوت دارد، اظهار کرد: پاسداری اسم و عنوانی است که مسئولیت فراوانی برای انسان دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، افزود: این قدرت نیروهای مسلح ما است که امروز خواب را بر دشمن حرام کرده و موضع‌گیری‌ها و تصمیم‌گیری‌های عجولانه دشمن، همه این را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به طرح قرار دادن سپاه پاسداران جز گروه‌های تروریستی توسط اروپا، یادآور شد: غربی که قانون برای او معنا ندارد و تنها ابزاری برای دستیابی به منافعش می‌باشد، اما این بار بحث قانونی را در عدم قرار دادن نام سپاه در گروه‌های تروریستی مطرح می‌کند، در حالی که اگر آنها به قانون پایبند بودند چرا از برجام خارج شدند؟

امام جمعه همدان تصریح کرد: واقعیت این است که آنها از توانایی‌های سپاه می‌ترسند و از قدرت سپاه نه تنها در داخل که در منطقه و عرصه بین‌الملل به خوبی خبر دارند و می‌دانند این اشتباه، چه تبعات بین المللی برای آنها خواهد داشت.

وی با تأکید بر اینکه ما موظفیم شرعا به دستور قرآن، قوی شویم، گفت: قوی شدن نه فقط در عرصه نظامی که در عرصه‌های مختلف که بازدارنده است از جمله اقتصاد، نیز باید در دستور کار باشد.

امام جمعه همدان، در بخش دیگر با تقدیر از فعالیت‌های سپاه در عرصه سازندگی، خاطرنشان کرد: ای کاش این روحیه جهادی در بین مسئولان نیز وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در هر میدانی مردم نیاز به کمک داشتند، سپاه برای خدمت رسانی حاضر بوده است، گفت: خصوصا در چند ماه گذشته زحمات بسیاری توسط سپاه و بسیج و نیروهای مسلح کشیده شده است که قابل تقدیر است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان یادآور شد: گاهی از موارد با دشمنی روبرو می‌شوید که در میدان باید با او مقابله کنید، اما در اغتشاشات اخیر طرف مقابل فرزندان خود ما بودند که در فضای رسانه‌ای فریب دشمن را خورده بودند و لذا اینجا باید کتک و تیر خورد اما مراقب فرزندان خود باشیم.

وی با تأکید بر اینکه امروز زمان حرکت برای تحقق جهاد تبیین است، گفت: یکی از نکات مهم در شرایط فعلی مطالعه وصیت شهدا و آشنایی با سیره شهید سلیمانی‌ها و شهید همدانی‌ها و معرفی این بزرگان به جوانان و تلاش برای استمرار مسیر شهدا است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha