یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
آیت الله سید احمد خاتمی

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه با تأکید بر این که رسالت علما روشنگری و تبیین در مقابله با بدعت‌ها و انحرافات است تصریح کرد: امروز جریان‌هایی به دنبال القای ناامیدی مردم از نظام و حاکمیت هستند، والله این دروغ است و نشانه دروغ بودن آن راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال است که در ده ساله اخیر بی سابقه بوده و میلیون‌ها نفر در سراسر کشور به میدان آمدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، آیت الله سید احمد خاتمی صبح امروز در دهمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با علما و فضلای محترم استان‌های تهران، البرز و سمنان که در محل مجتمع آموزشی فرهنگی آدینه تهران در حال برگزاری است، به تبیین موضوع “جهاد تبیین از منظر قرآن کریم” پرداخت.

وی با تأکید بر ضرورت مسئله جهاد تبیین، این مسئله را یک اصل قرآنی دانست و خاطرنشان کرد: جهاد تبیین رسالتی الهی است و از علما هم این مسئله خواسته شده است، آیه ۱۸۷ سوره آل عمران اشاره به همین مسئله دارد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تصریح بر این که رسالت علما روشنگری و تبیین در مقابله با بدعت‌ها و انحرافات است، پیروزی انقلاب را ثمره جهاد تبیین علما دانست و گفت: حضور علما و روحانیت در عرصه روشنگری از ۱۹ دی ۵۶ تا ۲۲ بهمن ۵۷ غوغا کرد، همه منابر تبدیل به منابر جهاد تبیین شد.

وی با تأکید بر این که نباید در مفهوم جهاد تبیین بمانیم، اظهار داشت: تأکید چند باره و همیشگی رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین ناظر به کلیات نیست بلکه باید مصادیق را بیان کنیم؛ اگر درباره اتفاقات چند ماهه اخیر در کشور به صراحت نگوییم در این اغتشاشات طراحی بیگانه در میان است و اتاق فکر آن را صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها و منافقین و سلطنت طلب‌ها داشتند، به رسالت جهاد تبیین عمل نکرده‌ایم، کلی گویی فایده‌ای ندارد؛ باید مسائل روز را بیان کنیم و عقبه‌ها را به درستی بشناسیم.

عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: علما مرارت‌های زیادی را به جان خریدند تا ثمره این مجاهدت‌ها که همان پیروزی انقلاب اسلامی است به ما عنایت شد و ما هم باید همین گونه باشیم.

وی با تأکید بر این که اگر جهاد تبیین را به روش و شیوه قرآنی در پیش گرفتیم، موفق خواهیم شد، گفت: در زمینه جهاد تبیین باید با روش استدلالی و مستند و با قول سدید عمل کنیم و اگر روش ما نادرست باشد جواب نخواهیم گرفت.

عضو فقهای شورای نگهبان در ادامه با اشاره به این که در قرآن در ۳۵۰ مورد به موضوع نفاق و منافقین اشاره شده است، خاطرنشان کرد: قرآن به اسم و با صراحت در این باره یاد می‌کند، در سیره ائمه اطهار -علیهم السلام- نیز این مسئله وجود دارد، جریان‌های انحرافی به اسم بیان شده‌اند؛ همین‌هایی که امروز اباحه گری را ترویج می‌کنند این‌ها همان مرجعان دیروز هستند که در قرآن و روایات به آن‌ها اشاره شده است.

امام جمعه موقت تهران شجاعت در جهاد تبیین را مورد تأکید قرار داد و گفت: حرف حق را باید با شجاعت بیان کرد و از هیاهو و جنجال فضای مجازی و رسانه ای بیم نداشت؛ متأسفانه برخی بی تقوایی می کنند و اساسا می نویسند تا زبان ما را ببندند، ما نباید مرعوب این فضا شویم بلکه باید با شجاعت و صراحت به رسالت جهاد تبیین خود در مسائل عمل کنیم.

وی اظهار کرد: امروز جریان‌هایی به دنبال القای ناامیدی مردم از نظام و حاکمیت هستند، والله این دروغ است و نشانه دروغ بودن آن راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال است که در ده ساله اخیر بی سابقه بوده و میلیون‌ها نفر در سراسر کشور به میدان آمدند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: در نظام نبوی و علوی هم عده‌ای ناراضی بودند، انکار نمی‌کنیم که در نظام ما نیز عده‌ای ناراضی هستند اما اکثریت و عمده مردم همین‌ها هستند که در راهپیمایی حاضر شده‌اند و بحمدالله همان گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند صبغه مردمی نظام پر رنگ است.

وی، رسا و صریح سخن گفتن و پرهیز از مغلق گویی را مؤلفه دیگر در عرصه جهاد تبیین دانست و با استناد به روایاتی در این خصوص، ابراز داشت: انصاف گویی، تولی و تبری داشتن، عالمانه سخن گفتن، داشتن صبر و حوصله بویژه در مواجهه با نسل جوان، برخورداری از روحیه تواضع و فروتنی، استفاده از ابزارهای مناسب از دیگر اموری است که می بایست جهادگران تبیین بدان توجه داشته باشند.

آیت الله خاتمی با تأکید بر اهمیت فضای مجازی و نقش آفرینی عالمانه و حضور مؤثرانه در این فضا تأکید کرد.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان تصریح کرد: تنها ابراز ارادت به رهبر معظم انقلاب کافی نیست، برخی حاضر نیستند کلمه فتنه و بصیرت و نفوذ را بگویند؛ این درست نیست.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    56 0
    جناب آیت الله ! یعنی می فرمایید، آنهایی که در راهپیمائیها شرکت نکرده و نمی کنند از جرگه ی انسانیت و شهروندان جمهوری اسلامی خارج هستند و ناامیدی و نارضایتی آنان از شما و دوستان تان واجد هیچ اهمیت و اعتباری نمی باشد؟.
  • رضا IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۱
    87 0
    لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْکَاذِبِینَ
  • ما دانش‌آموزان مقاوم! CA ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۲
    0 24
    ﷽. از این گزارش🔸:«امروز جریان‌هایی به دنبال القای ناامیدی مردم از نظام و حاکمیت هستند، والله این دروغ است و نشانه دروغ بودن آن راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال است که در ده ساله اخیر بی سابقه بوده و میلیون‌ها نفر در سراسر کشور به میدان آمدند.» «در نظام نبوی و علوی هم عده‌ای ناراضی بودند، انکار نمی‌کنیم که در نظام ما نیز عده‌ای ناراضی هستند اما اکثریت و عمده مردم همین‌ها هستند که در راهپیمایی حاضر شده‌اند و بحمدالله همان گونه که رهبر معظم انقلاب تأکید فرمودند صبغه مردمی نظام پر رنگ است.»🔸ما دانش‌آموزان مبارز، مجاهد و مقاوم سراسر کشور (https://khl.ink/f/51292) و 🌏 هستیم! 🔺«صدای رعدآسای ملّت در سیزدهمِ آبانِ امسال بلند شد؛ شنیدید؟ شما صدای ملّت را بشنوید (https://khl.ink/f/51425)!🔺جان جان جانان علی (https://hawzahnews.com/xc5Z5)، ماییم گوش 👂🏼به فرمان سید علی! 🔹«این جشن غدیر در تهران خیلی چیز عجیبی بود! نمیدانم شما دیدید یا خیر؛ من خودم در تلویزیون نگاه کردم دیدم؛ بعضی‌ها هم که رفته بودند، آمدند برای ما تعریف کردند. دیدید چه جوری در این جشن میلیونی، همه جور آدمی شرکت کردند؟ اینها طرف‌دار دینند، اینها دوست دارند دین را.» (https://khl.ink/f/50684)🔹 پیام رسانهای دشمن هم نا أمن هستند، هم نا پاک و هم استفاده از آنها به بهای خون یک کودک 🇵🇸 (و ...) تمام می شود! پیام رسانهای دشمن ما را مسموم میکنند! ما با پیام ر سان های دشمن کار تبیین را نمیکنیم که ما را حذف کنند! قرآن و قاسم را که نمیشود حذف کرد! قرآن و قاسم بین المللی هستند! مستکبران از تکثیر کوثر وحشت دارند! و به پاکی حسّاسیت دارند! سلام فرمانده! و سلام فرمانده ۲(https://hawzahnews.com/xc8cZ)! ما هر روز سرود و سردار و سلام میخوانیم و میشویم، و هر روز حزب شیطان را با این وجودمان عصبانی میکنیم و شهید میشویم! با شیطان مشارکت نکنیم! با شیطان بزرگ- که جز فریب به شما وعده نمی‌دهد- مشارکت نکنید! به صدای شیطان گوش ندهید! با موسی مشارکت و مجالست کنیم! با امام خامنه ای مشارکت و مجالست کنیم! با مردم مقاومت مشارکت و مجالست کنیم! یا شریک القرآن، یا شریک الاعمال! 🇮🇷🌏🇵🇸
  • نااميد IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    10 0
    حالا شايد از نظام و حاكميت نه ولي از مسئولينش حسابي نااميد هستند
  • صدها هزار امید CA ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۳
    0 38
    ﷽. وَلَا تَهِنُوا فِي ابْتِغَاءِ الْقَوْمِ إِنْ تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا يَرْجُونَ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا [و از تعقيب دشمن سست نشويد (چه اينكه) اگر شما درد و رنج مي‏بينيد آنها نيز همانند شما درد و رنج مي‏بينند، ولي شما اميدي از خدا داريد كه آنها ندارند و خداوند دانا و حكيم است.] امید است که مسلمانان تلاش مضاعف و وحدت کلمه داشته باشند، و دوست را از دشمن بشناسند! حاج قاسم یادم داد - اگر در تمام بیاناتمان، خصوصاً کسانی که در این منصب‌ها و جایگاه‌ها قرار گرفتند، اگر آدرس غلط به جامعه ما دادند و در جامعه دوصدایی پیرامون دشمن به وجود آوردند، خیانت می‌کنند و مرتکب خیانت شده‌اند.» برادر! خواهر! صدها هزار امید، میلیون ها سلیمانی! (https://khl.ink/f/51692):«فرقی نمی‌کند چند سالشان است یا در چه جایگاهی ایستاده‌اند؛ بالاخره هرکدام قسمتی از جهان را آباد می‌کنند، مثل همان حدیث امام‌صادق (ع) که امروز بالای حسینیه نقش بسته‌ بود؛ اکثر الخیر فی النساء.» برادر! خواهر! امید به خدای بزرگ و آینده ای روشن داشته باش و بدان من و تو و همه سربازان میهن (و جهان!) برای سربلندی و آبادانی و عزت ایران و اسلام لحظه ای از پای نخواهیم نشست! پا به پای قاسم، در این گام دوم انقلاب!🇮🇷🌏🇵🇸