دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ماموستا راستی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج گفت: تهی شدن جامعه از معنویت، ناهنجاری‌ها و مصیبت‌های فراوانی به دنبال دارد، بنابراین نباید اجازه دهیم زندگی ماشینی و صنعتی امروز، دین ما را از بین ببرد یا آن را تحت تأثیر خود قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کردستان، ماموستا محمدامین راستی امروز در درس اخلاق طلاب اهل سنت شهرستان سنندج، اظهار داشت: مشغلات زندگی از یک سو و از سوی دیگر ورود وسایل ارتباط جمعی مانند تلفن‌های هوشمند و فضای مجازی به نوعی باعث شده که نقش معنویت در زندگی ما کمتر از هر زمان دیگری شود.

امام جمعه موقت سنندج گفت: تهی شدن جامعه از معنویت، ناهنجاری‌ها و مصیبت‌های فراوانی به دنبال دارد، بنابراین نباید اجازه دهیم زندگی ماشینی و صنعتی امروز، دین ما را از بین ببرد یا آن را تحت تأثیر خود قرار دهد.

وی در بخشی دیگر یادآور شد: موضوع دیگری که امروز به یک دغدغه بزرگ فرهنگی تبدیل شده، بدحجابی برای بعضی از بانوان است که با پوشش نامناسبی در اماکن عمومی حاضر می‌شوند.

ماموستا راستی تصریح کرد: متاسفانه این دست از بانوان تحت تأثیر القائات رسانه‌ای و فضای مجازی نسبت به پوشش و حجاب خود کوتاهی می‌کنند، در حالی که حجاب و عفاف یکی از دستورات الهی برای زنان و بانوان مسلمان است که خداوند متعال به رسول خدا ابلاغ کرده است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه نباید اجازه دهیم مدیریت زندگی ما را رسانه‌ها در دست بگیرند، خاطرنشان کرد: یک فرد مسلمان باید براساس آنچه که دین برایش تعریف کرده زندگی کند، زیرا زمینه خوشبختی واقعی بشر در این امر است، ولی در عصر جدید به سختی می‌توان از شر رسانه‌ها و استیلای آنان رهایی پیدا کنیم و نباید اجازه دهیم که به برده دنیای مجازی و شبکه‌های ماهواره تبدیل شویم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha