یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تجلیل از نفرات برتر قرآن و عترت دانش آموزان دبیرستان فرهنگیان شهر یاسوج

حوزه/کارشناس مهدویت در آیین تقدیر از نفرات برتر مسابقات قرآن و عترت شهر یاسوج گفت: رسالت آموزش و پرورش در تربیت مهدوی دانش آموزان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی بسیار سنگین است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یاسوج، همزمان با گرامیداشت نیمه شعبان و ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) مراسم تجلیل از دانش آموزان نخبه علمی، فرهنگی، قرآن و عترت به همت مدرسه فرهنگیان دوره دوم متوسطه شهر یاسوج در کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام محمدمهدی حائری پور از کارشناسان مهدویت در این آیین ضمن تبریک ولادت با سعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) گفت: وظیفه منتظران مهیا کردن زمینه ظهور امام زمان (عج) است و باید در همه ایام سال برای ترویج فرهنگ مهدویت بکوشیم.

کارشناس مهدویت با بیان اینکه عدالت گستری مهمترین رسالت امام عصر(عج) است افزود: دیگر ارزش ها در همین بستر و جریان زنده خواهد شد و در دوران او، زمین و زمان پٌر از عدل و داد است و دامنه عدالت در حوزه های گوناگون اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، در همه جا عالم گسترده خواهد شد

وی آموزش و پرورش را قلب تپنده جامعه دانست و گفت: رسالت آموزش و پرورش در تربیت مهدوی دانش آموزان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی بسیار سنگین است که باید این مهم در دستور کار همه متولیان آموزش و پرورش قرار بگیرد.

حائری پور، تحریم دشمنان برای توقف حرکت علمی کشور را یادآور شد و گفت: تحریم ابزار جدیدی نیست که این روزها دشمن به کار گرفته بلکه در دوران ائمه(ع) نیز شاهد آن بوده ایم .

وی، برگزاری جشن نیمه شعبان در مدارس را فرصتی برای تبیین فرهنگ مهدویت و فلسفه انتظار دانست و بیان کرد: بهترین مکان برای شناخت امام و ائمه هدی(ع) آموزش وپرورش است که باید بستر را برای شناخت بیشتر آموزه های و مفاهیم دینی فراهم نماید.

حائری پور با اشاره به جمله رهبر معظم انقلاب که می فرمایند از ظرفیت ایمان مردم برای تولید عمل صالح استفاده کنید، گفت: همه در نظام اسلامی سرباز امام زمان (عج) باشیم و با اخلاص وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

در این آیین که با مولود خوانی و اشعاری در وصف حضرت ولی عصر (عج) همراه بود به برکت میلاد منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) از ۲۴ نفر از دانش آموزان دبیرستان فرهنگیان دوره دوم متوسطه که در مرحله شهرستانی به عنوان نفرات برتر مسابقات قرآن و عترت برگزیده شدند با اهداء لوح تقدیر و جوایز ارزنده تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha