یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
جلسه طلاب طبسی مقیم قم

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین محمدی گفت: شهرستان طبس مطابق با تعبیر رهبر انقلاب، دارالمؤمنین است و بحمدالله وضعیت دینی خوبی دارد که نشانه های آن، برپایی مراسمات بزرگ در محرم، صفر، فاطمیه، ماه مبارک رمضان و... از سوی مردم است و در وضعیت انقلابی نیز شاهد حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تشییع شهدای گمنام و... بوده ایم که وصف ناشدنی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی در جلسه طلاب و فضلای طبسی مقیم قم که در مسجد امام حسین (ع) قم برگزار شد، اظهار داشت: در ایام نیمه شعبان و ولادت حضرت حجت (عج) قرار داریم و طلاب بنابر فرموده بزرگان دین، سرباز امام زمان (عج) هستند؛ پس رسالت ما سنگین است و باید تکلیفی که بر دوش ماست را به خوبی انجام دهیم.

وی ابراز داشت: امروز جهاد تبیین، از دستورات نائب امام زمان (عج) رهبر معظم انقلاب است و ما باید برای تحقق آن تلاش زیادی داشته باشیم.

امام جمعه طبس خاطرنشان ساخت: شهرستان طبس مطابق با تعبیر رهبر انقلاب، دارالمؤمنین است و بحمدالله وضعیت دینی خوبی دارد که نشانه های آن، برپایی مراسمات بزرگ در محرم، صفر، فاطمیه، ماه مبارک رمضان و ... از سوی مردم است و در وضعیت انقلابی نیز شاهد حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، تشییع شهدای گمنام و ... بوده ایم که وصف ناشدنی است.

مردم طبس در دین و انقلاب سرآمدند / از جوانان غافل نشویم

سخنران این جلسه بیان داشت: بحمدالله طبس در اغتشاشات اخیر، مدیریت خوبی شد و مورد خاصی را در طبس شاهد نبودیم؛ مگر شعارنویسی هایی که بزدلانه در این شهر انجام شد و مردم با راهپیمایی پرشور خود، سیلی برای بردن خار و خاشاک ها شدند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی با اشاره به اینکه باید با جوانان ارتباط بیشتری داشته باشیم، اظهار داشت: رهبر انقلاب در جمع خبرگان رهبری بیان کردند: بروید با جوانان ارتباط برقرار کنید و گره های ذهنی جوانان را باز کنید و این گره ها را بنده از نزدیک در ذهن جوانان حس می کنم؛ چون همیشه در مدارس آموزش و پرورش حضور داشته و با نوجوانان و جوانان نشست دارم.

وی ابراز داشت: وظیفه امروز همه من و شما، ارتباط با نوجوانان و جوانان است و نباید از فضای جامعه غافل شد و از نفوذ خود در میان مردم استفاده نماییم.

امام جمعه طبس خاطرنشان ساخت: بنابر فرمایش امام راحل، اصل انقلاب یک معجزه بود و برداشت شخصی بنده این است که امروز، ادامه و استمرار این انقلاب، معجزه دیگری است؛ ۴۴ سال با تمام دشمنی ها، این انقلاب پابرجا باقی مانده است و مردم پشتیبان آن بوده اند و وظیفه روحانیت است که برای وصل این انقلاب به انقلاب حضرت صاحب الزمان (عج) تمام تلاش و کوشش خود را داشته باشیم.

مردم طبس در دین و انقلاب سرآمدند / از جوانان غافل نشویم

همچنین در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین مروجی طبسی به ایراد سخن پرداخت و گفت: برگزاری این جلسات و حضور طلاب در کنار یکدیگر، مایه خوشحالی و خرسندی است و مایه برکات خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در ایام نیمه شعبان قرار داریم، اظهار داشت: نبی مکرم اسلام (ص) در روایتی فرمودند: « لو لم یبق من الدنیا إلا یوم واحد لطول الله ذلک الیوم حتی یخرج رجل من ولدی اسمه اسمی و کنیته کنیتی / اگر از عمر دنیا یک روز باقی مانده باشد، خداوند آن روز را طولانی می کند تا مردی از فرزندان من خروج کند که اسم او مانند اسم من و کنیه او شبیه کنیه من است».

سخنران این جلسه ابراز داشت: هیچ کس در اسلام نمی تواند منکر این روایت شود؛ چراکه روایتی متواتر بوده و شیعه و اهل سنت آن را نقل کرده اند.

این استاد حوزه با اشاره به برخی شبهات پیرامون مهدویت، خاطرنشان ساخت: طلاب باید پاسخ شبهات پیرامون مهدویت را بدهند؛ شما سفیران الهی در حوزه علمیه هستید و باید بر این مباحث تسلط داشته باشید.

حجت الاسلام والمسلمین مروجی طبسی با اشاره به برخی ناهنجاری ها در کشور، اظهار داشت: حوزه علمیه قم باید برای فرزندان ۱۰ الی ۱۵ ساله برنامه داشته باشد تا شاهد پس از رشد آنان، شاهد برخی مسائل نباشیم.

وی اظهار داشت: ما باید برای معرفی امام زمان (عج) به فرزندان، برنامه متناسب داشته باشیم تا بهتر و بیشتر آشنا شوند و دچار شبهات نگردند.

سخنران این جلسه ابراز داشت: طلاب و فضلا باید مسلط به مباحث گوناگون از جمله مهدویت شده و آخرین تلاش دشمن این است که مردم را از امام زمان (عج) فاصله دهند و ما باید جلوی این دشمنی ها را بگیریم و مقابله کنیم.

مردم طبس در دین و انقلاب سرآمدند / از جوانان غافل نشویم

گفتنی است: در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رضوانی نسب، نماینده طلاب فردوس، سرایان، طبس و بشرویه نیز ضمن خیرمقدم به مهمانان، توضیحاتی پیرامون برنامه های مجمع نمایندگان طلاب ارائه کرد و از حضور پرشور طلاب در انتخابات نهمین دوره مجمع نمایندگان طلاب تشکر نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha