شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
جلسه طلاب و فضلای استان گلستان

حوزه/ حجت الاسلام گُرزین گفت: در اعتکاف اخیر، قریب به ۱۳ هزار نفر در سطح استان در این مراسم معنوی شرکت کردند که نزدیک به ۴ هزار نفر از آنان را نوجوانان تشکیل می دادند و حتی برای برخی از مردم جا نداشتیم که در خدمت آنان باشیم و ظرفیت پر شده بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام عباسعلی گُرزین، در جلسه طلاب و فضلای استان گلستان که در سالن جلسات جامعه مدرسین قم برگزار شد، اظهار داشت: در ایام سالگرد رحلت حضرت آیت الله علوی گرگانی حضور داریم و فقدان ایشان مصداق روایت حضرت امیر علیه السلام است که فرمودند: « إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ / هرگاه عالمی بمیرد رخنه ای جبران ناپذیر در اسلام ایجاد می شود که تا روز قیامت هیچ چیز آن را فرو نمی ‏پوشد».

وی ابراز داشت: ایشان از چهره های نادر و مظلوم استان گلستان بوده اند و متأسفانه نتوانسته ایم به اندازه کافی از محضر ایشان استفاده نماییم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان خاطرنشان ساخت: امروز شاهد جنگ تاریخی جبهه حق و باطل هستیم و باید به نقش سازمان تبلیغات اسلامی در این جنگ بپردازیم که چه برنامه هایی برای این جنگ دارد.

سخنران این جلسه به آیه ۵ سوره قصص اشاره کرد و بیان داشت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «وَ نُرِیدُ أَن نَّمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِینَ / ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم».

حجت الاسلام گرزین اظهار داشت: بعد از رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، باب وحی خاص و تشریعی بسته شده است و خداوند متعال در طول این هزاران سال، حجت های گوناگونی را برای ما آورده است و همچنین عقل را به نهایت اتمام حجت رسانده است که می تواند درست تشخیص داده و درست اقدام نماید.

وی ابراز داشت: در نقطه اعلای مستضعفین، اهل بیت (ع) بوده و در امتداد آنان، انصار اهل بیت (ع) هستند که می خواهند حاکم شوند و غلبه مستضعفین بر مستکبرین به دست نمی آید مگر اینکه عقل درونی انسان های غیرمعصوم به نهایت بلوغ و پختگی و بالفعل شدن ظرفیت ها برسد تا بتواند به عنوان تالی تلو معصوم، تصمیم درست و هوشمندانه همراه با بصیرت، ایمان و نگاه نافذ بگیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان خاطرنشان ساخت: این غلبه قرار است از سوی جبهه حق صورت بپذیرد و باید از اراده فردی به اراده جمعی رسیده تا جلوی اراده جبهه استکبار را بگیرد و این کار را انقلاب اسلامی ایران انجام داده است.

سخنران این جلسه بیان داشت: اگر انقلاب اسلامی ایران هیچ دستاوردی نداشته باشد؛ مگر ایستادگی در مقابل مستکبران و ایستادگی در مقابل ظالمان، همین کافی است؛ چراکه نسخه ظهور همین است.

حجت الاسلام گرزین اظهار داشت: ما نیاز به اجتماع قلوب داریم و اجتماع قلوب وقتی اتفاق می افتد که اراده جمعی محقق شده باشد و انقلاب اسلامی ایران این اراده جمعی را به منصه ظهور رسانده و دنیا را به عقب نشینی وادار نموده است.

وی با اشاره به جایگاه جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت: در یک سال گذشته که هجمه دشمنان روز به روز بیشتر می شود، پیمان اقتصادی شانگهای را به امضا رسانده ایم و از جمهوری اسلامی ایران دعوت کرده اند تا به پیمان پولی بریکس بپیوندد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان خاطرنشان ساخت: امروز شاهد افول آمریکا هستیم و این حرف ۷۰۰ اقتصاددان آمریکایی است و نظم نوین جهانی در حال برهم ریختن است و همان اقتصاددانان اعلام کرده اند که ایران در حال جهش اقتصادی هزار میلیارد دلاری است و به همین دلیل است که دشمنان به صورت جنگ ترکیبی وارد میدان شده اند تا کشور را به زمین بزنند.

سخنران این جلسه بیان داشت: امروز علت لگدپرانی ها و شدیدشدن هجمه دشمنان، مشاهده بازشدن موانع و مشکلات کشور است که رهبر معظم انقلاب نیز بر این مسئله اذعان نموده اند.

حجت الاسلام گرزین در بخش دیگر از سخنان خود به وضعیت استان گلستان اشاره کرد و اظهار داشت: پس از استقرار دولت سیزدهم، اتفاقات گوناگونی در استان گلستان رخ داد که آخرین اتفاق، اغتشاشات اخیر بوده و قرار بود در استان گلستان هجمه بالایی را ایجاد نمایند؛ اما بحمدالله ناکام ماندند و با اشراف نیروهای اطلاعاتی و امنیتی استان، نتوانستند به اهداف خود دست پیدا نمایند.

وی ابراز داشت: بحمدالله پروژه پتروشیمی استان گلستان با حضور فردی انقلابی و کارآمد در این استان آغاز شده و قرار است به یکی از پروژه های پیشرفته خاورمیانه تبدیل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان خاطرنشان ساخت: پروژه احیای خلیج گرگان برای جلوگیری از بروز مشکلات زیست محیطی نیز به خوبی در حال پیشرفت است و به زودی شاهد اتفاقات بزرگی خواهیم بود و به بزرگترین گلوگاه های اقتصادی تبدیل خواهد شد.

سخنران این جلسه در بخش دیگر از سخنان خود به مباحث فرهنگی استان اشاره کرد و بیان داشت: از روی ظاهر نمی توان مردم را قضاوت کرد و ما در راهپیمایی ۲۲ بهمن شاهد حضور اشخاصی بودیم که شاید ظاهر آنان آنچنان ارتباطی با این راهپیمایی نداشت؛ اما به عشق نظام و انقلاب و رهبری آمده بودند.

حجت الاسلام گرزین اظهار داشت: همچنین در اعتکاف اخیر، قریب به ۱۳ هزار نفر در سطح استان در این مراسم معنوی شرکت کردند که نزدیک به ۴ هزار نفر از آنان را نوجوانان تشکیل می دادند و حتی برای برخی از مردم جا نداشتیم که در خدمت آنان باشیم و ظرفیت پر شده بود.

وی ابراز داشت: در دور جدید خدمات سازمان تبلیغات اسلامی، سایت تبیان که از زیرمجموعه های این سازمان است، با برنامه ریزی جدید وارد میدان شده و محتواهای مناسب و غنی را در اختیار مبلغان قرار می دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان خاطرنشان ساخت: همچنین در این سایت در بخش «کدومو» می توانید با نقاط ضعف و قوت جدیدترین بازی ها، فیلم ها، سریال ها و انیمیشن ها آشنا شده و بدانید که فرزند شما در چه فضایی سیر می کند.

سخنران این جلسه بیان داشت: همچنین در این سایت، «مرکز یادگیری مادر و معلم» وجود دارد که مطالب مهم، زیبا، مستند و مؤثری را ارائه داده و می تواند بسیار مورد استفاده مادران باشد.

حجت الاسلام گرزین اظهار داشت: «بخش همدم» با تمام ضوابط شرعی، عقلی و عرفی در این سایت راه اندازی شده تا به معرفی گزینه های مناسب برای ازدواج بپردازد و مشورت دقیق و امینانه به مخاطبان خود خواهد داد.

۴ هزار نوجوان در مراسم اعتکاف استان گلستان شرکت کرده اند

وی ابراز داشت: «بخش پُرسان» با موضوع اشتراک تجربه زندگی از دیگر بخش های سایت تبیان است که می تواند به نیازهای مخاطبان گوناگون پاسخ دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان خاطرنشان ساخت: راه اندازی «بخش تکیه» با موضوع سامانه جامع محتوای مذهبی در این سایت از دیگر خدمات است که برای هیئتی ها، هیئت امنای مساجد، مبلغین و ... بسیار مناسب بوده و به نیازهای آنان جواب خواهد داد.

سخنران این جلسه بیان داشت: سایت «برای ایران» مستندات جذاب تصویری با موضوعات روز است که بسیار مناسب برای مبلغان خواهد بود.

حجت الاسلام گرزین اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی دارای مدارس صدراست که بحمدالله خروجی های مناسبی داشته و برنامه های زیبایی را به اجرا گذاشته که با تشویق وزیر آموزش و پرورش مواجه شده و خواهان اجرای برنامه های تربیتی و پرورشی آن در سطح مدارس کشور شده است.

وی ابراز داشت: راه اندازی بنیاد ملی نوجوان از سوی سازمان تبلیغات اسلامی انجام شده و خوشبختانه کارهای مناسبی در آن رخ داده است؛ همچنین مجموعه بهشت با موضوع دغدغه تربیتی راه اندازی شده تا نظام تربیتی در کشور را هم افزا و هم آهنگ نماییم که مورد تشویق دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان خاطرنشان ساخت: «مجموعه نوآوین» از دیگر مجموعه هایی است که از سوی سازمان تبلیغات راه اندازی شده تا نوجوانانی که می خواهند همچون شهید آوینی شوند در این مجموعه آموزش ببینند و استعدادهای آنان شکوفا شود.

سخنران این جلسه بیان داشت: ایجاد تشکل دختران حاج قاسم از دیگر کارهای سازمان تبلیغات اسلامی بوده است که بحمدالله کارهای خوبی از سوی مخاطبان این تشکل انجام شده که گاهی واقعا این کارها تعجب همگان را به همراه داشته است.

حجت الاسلام گرزین اظهار داشت: بنیاد هدایت از دیگر مجموعه های سازمان تبلیغات اسلامی است با محوریت مسجد و امام مسجد راه اندازی شده و خوشبختانه خروجی های خوبی داشته است.

وی ابراز داشت: سازمان رسانه ای سپهر هم از دیگر زیرمجموعه های سازمان تبلیغات اسلامی است که به فضل خدا، زیرساخت رسانه ای را سازمان در حال ایجاد است که به زودی خبرهای خوبی از آن خواهید شنید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان در پایان خاطرنشان ساخت: استان گلستان در بخش های گوناگون همچون تقریب، خانواده، رسانه، مشاوره و ... نیازمند روحانیون و فضلای متخصص است و از حضور شما عزیزان در سطح استان استقبال می کنیم.

در این جلسه، حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر، رئیس مجمع نمایندگان طلاب نیز در این جلسه به ایراد سخن پرداخت و گفت: رهبر انقلاب در سخنان خود بر جهاد تبیین تأکید داشته و این جهاد، مشق نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم است و آن را وظیفه خود می دانیم.

وی اظهار داشت: یکی از بزرگان استان گلستان، مرحوم حضرت آیت الله علوی گرگانی بوده است که باید از سیره علمی و عملی و اخلاقی ایشان در جلسات گوناگون ذکر کرد و کنگره و بزرگداشت فاخری در قم و گرگان در شأن ایشان برگزار نمود.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب ابراز داشت: بنده قریب به ۳۵ سال با آن مرحوم آشنا بوده ام و از نزدیک مشاهده کرده ام که ایشان از تمام هوا و هوس ها به دور بوده و زندگی طلبگی خود را حفظ نموده بودند که درس عملی برای ماست.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر خاطرنشان ساخت: امروز حضور طلاب و فضلا در منطقه از ضروریات است و باید در ایام تبلیغی در منطقه خود حضور پیدا کرده و به تبلیغ دین بپردازیم و جهاد تبیین داشته باشیم.

۴ هزار نوجوان در مراسم اعتکاف استان گلستان شرکت کرده اند

وی بیان داشت: با آمدن امام زمان (عج) هم کار تبلیغ ما حتما ادامه خواهد داشت و در دعای افتتاح به این مسئله اشاره شده است؛ پس باید از قبل از ظهور، خود را برای تبلیغ آماده نموده تا در زمان ظهور ایشان نیز ادامه دهنده این راه باشیم.

رئیس مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: مردم ما همچنان دین دار هستند و در مناسبت هایی همچون محرم، صفر، رمضان، اربعین، ۲۲ بهمن و ... شاهد حضور پرشور آنان هستیم و باید برای این مردم کار کرد و زحمت کشید.

حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر ابراز داشت: مجمع نمایندگان طلاب، خانه تمام طلاب و فضلاست و وظیفه دارد برای مباحث اخلاقی و علمی آنان تلاش وافر داشته باشد.

۴ هزار نوجوان در مراسم اعتکاف استان گلستان شرکت کرده اند

همچنین در ابتدای این جلسه، حجت الاسلام میردار وطن، رئیس مجمع نمایندگان طلاب استان گلستان نیز در ابتدای این جلسه خیرمقدم گفت.

در ادامه، حجت الاسلام آبدار، نماینده طلاب و فضلای مینودشت نیز در این جلسه اظهار داشت: جهاد ساحت های گوناگونی دارد که یکی از ساحت های مهم آن، «جهاد تبیین» است که می تواند جلوی بسیاری از مشکلات و معضلات را بگیرد.

نماینده طلاب و فضلای مینودشت خاطرنشان ساخت: دشمن از هر سلاح و حربه ای برای ایجاد ناامنی، اغتشاش و عقب ماندگی ایران اسلامی استفاده می کند و باید مطابق با منویات رهبر انقلاب با منطق و حرف نو با جوانان گفت و گو نموده و گره ذهنی آنان را باز نماییم.

حجت الاسلام آبدار بیان داشت: ارتباط قوی با جوانان و نوجوانان از ضروریات امروز روحانیت است و بستر نیز برای تبلیغ آماده است و باید در این عرصه تلاش کرد.

وی اظهار داشت: حضور فضلا و روحانیون در مدارس آموزش و پرورش، دانشگاه، ادارات و نهادهای گوناگون از ضروریاتی است که طلاب و فضلا باید در آن حضور داشته باشند.

۴ هزار نوجوان در مراسم اعتکاف استان گلستان شرکت کرده اند

نماینده طلاب مینودشت ابراز داشت: اولویت دهی به طلاب بومی برای فعالیت تبلیغی در سطح استان، خواسته ما از مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان است تا از ظرفیت طلاب گلستانی بیشتر استفاده شود.

حجت الاسلام آبدار خاطرنشان ساخت: سرکشی مسئولان تبلیغی استان از مبلغین از دیگر ضروریات است که موجب دلگرمی آنان خواهد شد.

وی در بخش پایانی به ارائه گزارشی از فعالیت و برنامه های نمایندگان طلاب و فضلای استان گلستان پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha