یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام علی اصغر همتیان، امروز صبح ، در جمع مدیران و معاونین تهذیب و تربیت مدارس علمیه استان کرمانشاه

حوزه/ مسئول سابق واحد اخلاق معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، گفت: حوزه‌های علمیه، اصل‌شان ثابت و فرع‌شان فراگیر بوده و ثمرات و برکاتشان، همیشه و مدام در دسترس بندگان خدا می‌باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین علی اصغر همتیان از اساتید اخلاق حوزه صبح امروز در جمع مدیران و معاونین تهذیب و تربیت مدارس علمیه استان کرمانشاه، شرکت کننده در کارگاه یک روزه «جهاد تربیتی»، با تمسک به آیه «أَلَم تَرَ کَیفَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا کَلِمَةً طَیِّبَةً...»، اظهار داشت: درختی که همه وجود آن طیب و پاک معطر است، ریشه و اصل این درخت ثابت و محکم و پا برجاست و شاخسارهای آن در فضای زندگی انسان‌ها گسترده شده است.

مسئول سابق واحد اخلاق معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه، با بیان اینکه شجره طیبه مصادیقی دارد و برجسته‌ترین مصداقش اهل بیت(ع) هستند، گفت: خاندان آل الله، اصلشان ثابت و باقی، مصداق «بَقیّةُ اللّهِ» و آثار و برکاتشان، در تمام گیتی و بشریت گسترده شده است.

وی یادآور شد: تمام تلاش‌هایی که برای از بین بردن نام و یاد اهل بیت(ع)، بوسیله جرثومه‌های فساد و پلیدی انجام می‌شود، همه آنها تیرشان به سنگ خورده و به درک واصل شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین همتیان، یکی دیگر از مصادیق شجره طیبه در قرآن را حوزه‌های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: سرباز خانه‌های حضرت حجت(عج)، اصلشان ثابت و فرعشان فراگیر بوده و ثمرات و برکاتشان، همیشه و مدام در دسترس بندگان خدا می‌باشد.

وی با اشاره به سخنان آیت الله العظمی جوادی آملی مبنی بر اینکه، "همه مردم دینشان را از حوزه‌های علمیه و روحانیت دارند"، یادآور شد: از آن مرجعی که بر کرسی افتاء نشسته و تا آن طلبه‌ای که در فصول تبلیغی به اقصی نقاط کشور هجرت می‌کند و پیام دین خدا و مکتب اهل بیت(ع) را به گوش بندگان خدا می‌رسانند، همه مصداق شجره طیبه هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha