شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
اختتامیه

حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی گفت: حوزه باید مرجع فعالیت‌های قرآنی و حتی هنرهایی مانند شعر، خوشنویسی و خطابه باشد تا بتواند با سطوح مختلف جامعه ارتباط عمیق و دقیق پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی شامگاه دوشنبه در مراسم اختتامیه مسابقات قرآنی،‌ فرهنگی، هنری حوزه‌های علمیه استان اصفهان در سالن حرم زینبیه(س) اصفهان اظهار کرد: امروز عرصه هنر و ورزش از مهم ترین عرصه های تأثیرگذار در بین نسل نوجوانان وجوانان است و غفلت‌ آن باعث از دست دادن قشر عظیمی از مخاطبان جامعه خواهد شد.

وی اظهار کرد: معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با همین رویکرد مسابقات هنری، ورزشی و قرآنی را در بین طلاب حوزه علمیه اصفهان برای چندمین سال پیاپی امسال برگزار کرد.

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان ابراز کرد: حوزه باید مرجع فعالیت‌های قرآنی و حتی هنرهایی مانند شعر، خوشنویسی و خطابه باشد تا بتواند با سطوح مختلف جامعه ارتباط عمیق و دقیق پیدا کند.

وی افزود: مسئولین حوزوی باید با اشراف نسبت به شرایط امروز جامعه از طلاب فعال در عرصه های هنری، ورزشی، قرآنی و رسانه حمایت کنند تا بتوانند رسالت تبلیغ دین را در فضاهای جدید به خوبی ایفا کنند.

مؤمنی اظهار کرد: براین اساس هفتمین جشنواره ورزشی طلاب و روحانیون استان اصفهان با ۱۰ رشته ورزشی امسال برگزار شد که در مرحله اول حدود ۱۵۰۰ طلبه از مدارس علمیه سراسر استان برای رقابت در رشته های آمادگی جسمانی، کُشتی، دارت، تنیس روی میز، تیر اندازی، دو سرعت، دو استقامت، فوتسال و والیبال ثبت نام و در نهایت در مرحله بعدی ۵۰۰ نفر از طلاب و روحانیون حوزه علمیه اصفهان به رقابت با یکدیگر پرداختند و در انتها از این تعداد ۹۰ نفر از طلاب ورزشکار حائز مقام اول تا سوم در رشته‌های مختلف شدند.

وی ادامه داد: اولین دوره مسابقات خطابه در دو رشته (تبلیغ سنتی و تبلیغ دانش آموزی) برگزار شد که در مرحله اول قریب به ۸۵ نفر از طلاب مدارس علمیه سراسر استان ثبت نام نکرده و با همدیگر به رقابت پرداختند و در مرحله دوم بین ۱۰ نفر از طلاب و روحانیون برتر جهت کسب مقام اول تا سوم با یکدیگر به رقابت پرداختند .

معاون تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان تصریح کرد: امسال اولین دوره مسابقات مداحی و دعا خوانی در این دو رشته برگزار شد که قریب به ۷۰ نفر از طلاب مدارس علمیه سراسر استان جهت کسب مقام اول تا سومی با یکدیگر به رقابت پرداختند و در نهایت ۳ نفر برتر در هر رشته تقدیر شدند.

وی افزود: همچنین در این دوره از مسابقات، قریب به ۴۰ نفر از طلاب و خانواده آنان از مدارس علمیه شهر اصفهان در رشته خوشنویسی خط تحریری و درشت با یکدیگر به رقابت پرداختند.

مؤمنی با بیان اینکه شعر، دیگر عرصه هنری بود که طلاب حوزه علمیه اصفهان در آن به رقابت با یکدیگر پرداختند، گفت: قریب به ۲۵ نفر از طلاب شاعر مدارس علمیه استان در این دوره از مسابقات در سبک های کلاسیک ، نیمایی و آئینی شرکت کردند.

وی در پایان ابراز کرد: مسابقات قرآنی طلاب و خانواده آنان در رشته های حفظ کل و ۲۰ و ۱۰ جزء؛ قرائت، ترتیل خوانی و تفسیر با ۷۰۰ نفر شرکت کننده در رده های سنی مختلف و بخش خانواده و طلاب برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha