چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ |۱۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 22, 2024
حجت الاسلام عبادی زاده/ هرمزگان

حوزه / امام جمعه بندر عباس گفت: رشد تولید با تورم یک رابطه تنگاتنگ و دو سویه دارد، اگر می‌خواهیم تورم کالاهای وارداتی از کشورهای دیگر ما را گرفتار نکند، باید همه همت خود را به سمت تولید ببریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد، ضمن سفارش به تقوای الهی، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان، ماه برکت، رحمت و مغفرت است و از برکات این ماه برای مومن این است که اعضا و جوارح خود را وقف بندگی خدا می‌کند.

وی افزود: ماه مبارک رمضان، ماه استجابت دعا، بهار قرآن، تمرین بندگی خدا و بسترهای سازندگی معنوی برای انسان را فراهم است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در اولین روز از سال نو، بیان کرد: نخستین مسئله در شعار سال، توجه به مهار تورم است، چرا که تورم مشکلاتی را برای جامعه ما ایجاد کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده، تورم را به معنای گرانی در جامعه برشمرد و یادآور شد: نا برابری توزیع درآمدها، چه بصورت فردی و اجتماعی، افزایش مصرف گرایی، اسراف در هزینه کردها، کاهش پس انداز مردم، کم شدن سرمایه‌گذاری، از آثار زیانبار تورم در جامعه می‌باشد.

وی اظهار کرد: در مهار تورم، هم مسئولین و هم مردم باید نقش داشته باشند و به طور مثال دستگاه‌های مختلف با برخی از کارها نظیر دوری از اسراف در هزینه کردها و مردم با جلوگیری از ریخت و پاش‌های غیر ضرور، می‌توانند مصرف گرایی به سمت تولید گرایی سوق دهند.

امام جمعه بندر عباس ادامه داد: باید تلاش شود جلوی عوامل تورم را گرفت و صنایع به جای تولید کالای غیر اساسی، به سمت و سوی کالاهای اساسی رو بیاورند تا تقاضاها در جامعه مدیریت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده، با بیان اینکه تورم یک مسئله جهانی است، خاطرنشان کرد: تورم در ایران تنها وجود ندارد، بلکه در تمامی کشورهای دنیا شاهد این موضوع هستیم و اگر یک کشور وارد کننده باشد بر آن کشور دریافت کننده نیز اثر خواهد گذاشت.

وی تصریح کرد: رشد تولید با تورم یک رابطه تنگاتنگ و دو سویه دارد، اگر می‌خواهیم تورم کالاهای وارداتی از کشورهای دیگر ما را گرفتار نکند، باید همه همت خود را به سمت تولید ببریم.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان اضافه کرد: بخش‌های خصوصی، تعاونی‌ها و سرمایه‌های خرد مردم باید در عرصه تولید رونق یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده، با توجه به قرار داشتن در ایام نوروز و وجود تردد زیاد بین استانی و شهری مهمانان، خاطرنشان کرد: به همه مردم میهن اسلامی توصیه می‌کنم ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، اخلاق را نیز فراموش نکنید، تا شاهد آمارهای رنج آور حوادث و سوانح رانندگی نباشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha