شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
و

حوزه / امام جمعه قمصر، با بیان اینکه مشکل فشار تورم بیشتر بر اقشار کم درآمد جامعه می‌باشد، گفت: دولت باید مشکل تورم را در سریع ترین زمان ممکن بر طرف نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قمصر در مصلای این شهر، ضمن تبریک سال نو و حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: توأم شدن این دو بهار، بهار طبیعت و بهار عبادت و بهار قرآن را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم این بهار با بهار ظهور امام زمانمان کامل گردد.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه فصل بهار انسان را یاد زنده شدن مردگان، قیامت و امام زمان(عج) می‌اندازد، افزود: مگر می‌شود شیعه یاد بهار باشد، ولی از بهار اصلی که خیر و خوبی اهل‌بیت(ع) است غفلت کند.

وی، به نام گذاری شعار سال اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب با انتخاب شعارهای سال، حرکت نهادهای حاکمیتی برای سال جدید را مشخص می‌کنند.

حجت الاسلام کتابچی، با بیان اینکه فساد اقتصادی، مهمترین عامل تورم در جامعه است، خاطرنشان کرد: اگر مجلس با ریل گذاری مناسب و دولت هم با هماهنگی، جدیت و برنامه‌ریزی دقیق در مسیر شعار سال حرکت کنند، علاوه بر درمان ریشه‌ای مشکلات اقتصادی، فساد هم در کشور خشکانده می‌شود.

وی، تصریح کرد: اگر جلو فساد اقتصادی در کشور گرفته شود، علاوه بر کاهش تورم و سطح نارضایتی، قانون مداری و حرف شنوی مردم نیز از مسئولین بیشتر می‌شود.

امام جمعه قمصر، خاطرنشان کرد: وقتی دولت و حاکمیت بتواند زندگی بهتر و حساب شده تری را برای مردم ایجاد کند، اقتصاد قابل پیش بینی باشد و جوانان بتوانند برنامه ریزی برای زندگی خود داشته باشند، سطح آرامش جامعه نیز بیشتر و آسیب‌های اجتماعی کاهش پیدا می‌کند.

وی، بر لزوم تلاش مسئولین در تحقق و پیاده کردن شعار سال تأکید کرد و گفت: شعار سال جدید، علاوه جنبه سلبی و دفاعی، در مقابله با تورم نیز اثر گذار است.

حجت الاسلام کتابچی با بیان اینکه کشور ما از سال ۵۰ تا به امروز دائما گرفتار تورم بوده است، یادآور شد: ناگفته نماند تمامی کشورهای در حال توسعه، کما بیش این مشکل را دارند ولی کشورهای توسعه یافته کمتر گرفتار این مشکل هستند.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه مشکل فشار تورم بیشتر بر اقشار کم درآمد جامعه می‌باشد، افزود: دولت باید مشکل تورم را در سریع ترین زمان ممکن بر طرف نماید.

وی به جنبه ایجابی شعار سال اشاره کرد و یادآور شد: ریشه تورم در کاهش تولید است، اگر تولید افزایش پیدا کند تورم نیز کاهش می‌یابد.

امام جمعه قمصر، تأکید کرد: وقتی جنسی در بازار فراوان باشد، دلیلی برای گران شدن آن وجود ندارد، بنابراین مشکل زمانی ایجاد می‌شود که چیزی در بازار نایاب باشد.

وی، بر لزوم نظارت بر شرکت‌های تولیدی تأکید کرد و گفت: معمولا شرکت‌های تولیدی که می‌خواهند جنسی را گران کنند، اول عرضه آن را متوقف می‌کنند، بعد وقتی در بازار کم شد، قیمت را افزایش می‌دهند.

امام جمعه قمصر، عدم نظارت بر قیمت‌ها را یکی از دلایل گرانی‌ها دانست و اظهار کرد: یکی از مشکلات اساسی چند ساله کشور ما این است که وقتی قیمت دلار افزایش پیدا می‌کند، خود به خود قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کند، اما زمانی که دلار پایین آمد قیمت‌ها باز بالا می‌ماند و کاهش پیدا نمی‌کند.

وی، با انتقاد از عدم نظارت جدی دولت بر قیمت‌ها، خاطرنشان کرد: متأسفانه علیرغم کاهش قیمت دلار از ۶۰ هزار تومان به حدود ۴۰ هزار تومان، هنوز شاهدافزایش قیمت‌ها هستیم.

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه در دولت قبل هم فریادمان بلند بود که چرا مدیریت و نظارت نیست، عنوان کرد: توقع نداریم در دولت انقلابی به دلیل عدم نظارت جدی، شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha