دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
ملک پور فارسان 2

حوزه / حجت الاسلام ملک پور گفت: سیاست‌هایی که تورم‌زا هستند و معیشت مردم را دچار خسران می‌کنند، باید متوقف شوند و افرادی که با وجود هشدارها، همچنان به دنبال اعمال سیاست‌های تورم‌زا هستند و در تصمیمات سال گذشته نیز نقش‌آفرین بودند، ملزم به پاسخگویی شوند و تغییر کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام محسن ملک‌پور امروز در خطبه‌های نمازجمعه فارسان، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود، سال جدید را سال مهار تورم و رشد تولید نامگذاری فرمودند، که این شعار یک جنبه سلبی یعنی مهار تورم و یک بُعد ایجابی به نام رشد تولید دارد، که هرکدام از دو جزء، مکمل یکدیگر هستند.

امام جمعه فارسان، با بیان اینکه در حال حاضر مدیریت نقدینگی از مهم‌ترین عوامل پیشگیری از تورم است، افزود: کاهش هزینه‌ها، وابستگی بودجه کشور به درآمدهای نفتی، کنترل ترازنامه بانک‌ها و انضباط و شفافیت مالی از جمله مواردی است که نقش مهمی در کنترل تورم دارند.

وی ادامه داد: حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری، همواره یکی از سیاست‌های اعلام و بعضا اعمال‌ شده در ۴۰ سال اخیر کشور بوده و صدها حکم و مقرره قانونی صرفاً با هدف حمایت از تولید در ایران تصویب شده است، اما مهار تورم و رشد تولید، نیازمند عزم نظری و عَمَلی در دولت است و رهاسازی امور با تصور اینکه به طور خودجوش سامان یابند، نتیجه‌اش همین وضع موجود خواهد بود.

دولت برای مهار تورم نیاز به خانه‌تکانی فکری و فردی دارد

وی ادامه داد: سیاست‌هایی که تورم‌زا هستند و معیشت مردم را دچار خسران می‌کنند، باید متوقف شوند و افرادی که با وجود هشدارها، همچنان به دنبال اعمال سیاست‌های تورم‌زا هستند و در تصمیمات سال گذشته نیز نقش‌آفرین بودند، ملزم به پاسخگویی شوند و تغییر کنند.

امام جمعه فارسان بیان کرد: دولت باید تصمیم بگیرد در دوگانه‌های حساس، می‌خواهد کنار مردم باشد یا طرفدار تجار و بورس‌بازها؟ متاسفانه الان جامعه شاهد تصمیم‌گیری در اموری است که فوراً برای مردم تنگنای معیشتی ایجاد می‌کند، حال آن‌که برای تصمیمات به نفع مردم، تعلل وجود دارد.

وی افزود: این رویه تاکنون به نفع تعدادی از ذی‌نفعان، شرکت‌های شبه‌دولتی، نهادها و بانک‌ها بوده است، اما اعتماد و اطمینان جامعه را به بهبود شرایط و امید به آینده، دچار خسران کرده که این رویه باید به نفع مردم، برعکس شود.

حجت‌الاسلام ملک‌پور یادآور شد: ماه رمضان، فرصت خوبی برای توبه کردن است و در روایات آمده است که شادی خداوند از توبه عبد گنه‌کار، بیشتر از شادی کسی است که در بیابانی بی‌آب‌وعلف زاد و توشه خود را گم‌کرده باشد و پس از ساعت‌ها سرگردانی و جستجو آن را بیابد.

وی به حدیثی از امیرالمؤمنین(ع) اشاره کرد و گفت: حضرت فرمودند، توبه بر چهار پایه استوار است، پشیمانی در دل، آمرزش‌خواهی به زبان، عمل کردن با اعضای بدن و تصمیم بر بازنگشتن به گناه، باید بدانیم که توبه خرابی‌های گذشته را از بین می‌برد.

توبه را به تاخیر نیندازید

وی با بیان اینکه یکی از بهترین توبه‌ها، توبه نصوح است، افزود: یادمان باشد چون مرگ در اختیار ما نیست و هرلحظه ممکن است واقع شود، پس توبه واجب است که بلافاصله انجام گیرد و به تأخیر انداخته نشود.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha