سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ احمد الطیب گفت: اعجاز قرآن کریم مانند دریای بی کرانه است که پروردگار (عزّ و جل) به واسطه آن از پیامبر و رسولش، حضرت محمد مصطفی (ص) حمایت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، احمد الطیب شیخ الازهر گفت: اعجاز قرآن کریم مانند دریای بی کرانه است که پروردگار (عزّ و جل) به واسطه آن از پیامبر و رسولش، حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) حمایت کرد تا نزول این قرآن در شب مبارکی که از هزار ماه بهتر است، نوری روشن و رحمت جهانیان باشد.

وی تصریح کرد: اعجاز در قرآن کریم جنبه های زیادی دارد، از جمله بیان غیب مجهول مربوط به گذشته های دور و غیب های دیگر متعلق به آینده ای نامعلوم که مردم از آن چیزی نمی دانند.

شیخ الازهر طی مراسمی ضمن بیان این مطلب که این کتاب شریف از ضمانت خداوند برای حفظ آن بهره برده است، آن را در آیات قرآن وعده داده و می فرماید: ﴿ إنا نحن نزلنا الذکر وإنا له لحافظون ﴾، تأکید کرد: اهانت انسان های کوچک و امثال آنان به قرآن کریم که از جناح راست افراطی در کشورهایی که نیازمند ادب با قرآن و اقتباس از اخلاق آن هستند، از حرمت آن نمی کاهد.

احمد الطیب ادامه داد: آنها نیازمند به ادب قرآن و الگو گیری از اخلاق آن هستند تا این صلاحیت را داشته باشند که به پرتگاه مهلک بین آزادی بیان و آزادی فحاشی و استکبار، بین فرهنگ تمدن و فرهنگ جنگل، بین آزادی انسان مؤدب و متمدن و هرج و مرج مردم بی رحمی که از همه محدودیت ها فرار کرده است، پی ببرند.

وی تأکید کرد: تا زمانی که کافر و مؤمن در این دنیا وجود دارد و لشکر رحمان و گروهک شیطان وجود دارد، امثال این جوانان که از کتاب مقدس خدا سرپیچی می کنند، خواهند بود.

شیخ الازهر بیان داشت: آنچه مسلمانان در آن تردید ندارند این است که این قرآن کریم به عنوان کتابی آسمانی هدایت کننده همه بشریت در جایگاه خود باقی می ماند و نور آن خاموش نمی شود و خداوند وعده داده است که آن را کامل کند حتی اگر کافران، مشرکان و مجرمان از آن متنفر باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha