سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
43

حوزه / امام جمعه کاشان خطاب به اعضای دفترش، گفت: من از شما که در دفتر نماینده مقام معظم رهبری فعالیت می‌کنید، درخواست می‌کنم با عملکرد و تقوایی که دارا هستید، مردم کاشان را به‌سوی اهل بیت(ع) دعوت کنید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی روز گذشته در دیدار نوروزی با اعضا دفتر خود، ضمن تبریک سال جدید، با بیان اینکه اعضا دفتر، باید با همدلی و رفتار اسلامی در خدمت مردم باشند، اظهار داشت: مراقبت و محاسبه از نفس خود را هر روز انجام دهید.

نماینده ولی فقیه در کاشان، افزود: حضرت علی(ع) می‌فرمایند، اگر دو روز انسان مساوی باشد، مغبون است و ضرر کرده، بنابراین سعی کنیم معدل سال جدیدمان از نظر معنوی ارتقا پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری در جلسه با نمایندگان ولی فقیه در سراسر کشور، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند، نمایندگان من، مردم را با عمل خود به اسلام دعوت کنند.

امام جمعه کاشان، تصریح کرد: من از شما که در دفتر نماینده مقام معظم رهبری فعالیت می‌کنید، درخواست می‌کنم با عملکرد و تقوایی که دارا هستید، مردم کاشان را به‌سوی اهل بیت(ع) دعوت کنید.

وی، با بیان اینکه اعضاء دفتر در کنار فعالیت‌های روزانه و خدمت رسانی به مردم، از ظرفیت ماه مبارک رمضان بیشتر استفاده کنند، خاطرنشان کرد: حضرت امام(ره) که هدایت کننده جهان اسلام بودند، در ماه مبارک رمضان اصلا ملاقات انجام نمی‌دادند و روزی ده جزء قرآن می‌خواندند.

امام جمعه کاشان اظهار کرد: لازم است تا وقتی را برای رشد معنوی در جهت رسیدن به تقوای بیشتر به خود اختصاص دهید، به طوری که قبل از ماه مبارک رمضان شما با بعد از ماه مبارک، متفاوت باشد.

وی، بر لزوم مراقبت و محاسبه گری از نفس تأکید کرد و یادآور شد: در روایت داریم، زیرک‌ترینِ زیرکان کسی است که هر شب خود را محاسبه نماید، لذا بر اساس فرمایش پیامبر اکرم(ص) هر وقت سر خود را روی بالش می‌گذاریم، یا هنگام استراحت، از نفس خود سوال کنیم که امروز چه کرده‌ایم؟ آیا در زندگی کسی گشایشی ایجاد کرده‌ایم؟

نماینده ولی فقیه در کاشان ادامه داد: اگر نتیجه محاسبه ما مثبت بود، در مقابل این نتیجه مثبت، شکر و تکبیر خدا را بگوییم و اگر نتیجه محاسبه نفس ما منفی بود، ضمن استغفار تصمیم جدی مبنی بر عدم انجام گناه بگیریم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی تصریح کرد: خودم و شما را به همدلی توصیه می‌کنم و ان‌شاءالله تحت نظر مسئول دفتر، در راستای فرامین رهبر معظم انقلاب در حکم انتصاب، بیشتر و بهتر از گذشته، در خدمت به مردم مومن و ولایت مدار کاشان باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha