دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
image-20230407142800-1.png

حوزه/، تازه ترین آمار جمعیت مسلمانان جهان حاکی از آن است که جمعیت مسلمانان جهان در این هفته در مجموع به ۲,۰۰۶,۹۳۱,۷۷۰ رسیده است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، تازه ترین آمار جمعیت مسلمانان جهان حاکی از آن است که جمعیت مسلمانان جهان در این هفته در مجموع به بیش از ۲ میلیارد رسیده است.

به گزارش تارنمای جمعیت مسلمانان جهان، بیش از ۲۵ درصد از جمعیت بیش از ۸ میلیارد نفری جهان را مسلمانان تشکیل می دهند و اسلام دومین دین بزرگ جهان پس از مسیحیت است. در این گزارش آمده است که اسلام دین رسمی در ۲۶ کشور در آسیا و آفریقا است و همچنین می افزاید که این دین همچنین سریعترین دین در حال رشد در جهان است.

یک گزارش در سال ۲۰۱۷ از مرکز تحقیقات پیو نشان داد که مسلمانان "سریع ترین گروه مذهبی در حال رشد در جهان" هستند و پیش بینی می کند که اسلام به عنوان بزرگترین دین جهان از مسیحیت پیشی خواهد گرفت.

طبق این گزارش، مسلمانان بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۶۰ بیش از دو برابر سریع‌تر از کل جمعیت جهان رشد خواهند کرد و در نیمه دوم این قرن احتمالاً از مسیحیان به عنوان بزرگترین گروه مذهبی جهان پیشی خواهند گرفت. و پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۵ تعداد نوزادانی که از والدین مسلمان به دنیا می آیند بیشتر از کودکان متولد شده از مسیحیان خواهند بود. انتظار می رود جمعیت جهان در دهه های آینده ۳۲ درصد رشد کند. با این حال، پیش بینی می شود که جمعیت مسلمانان ۷۰ درصد افزایش یابد( از ۱.۸ میلیارد در سال ۲۰۱۵ به نزدیک به ۳ میلیارد در سال ۲۰۶۰).

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha