دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
امین میرزایی امام جمعه دمق

حوزه / امام جمعه دمق استان همدان گفت: در مسیر تحقق شعار سال نیازمند رعایت برخی از موارد هستیم از جمله مبارزه جدی و بدون رودربایستی با فساد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام امین علی میرزایی امام جمعه دمق استان همدان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: در آستانه شب‌های با عظمت قدر قرار داریم و لازم است تا با برنامه‌ریزی هئیت امنای مساجد و علمای منطقه، از حضور مردم بهترین استفاده و بهره‌برداری را برای تبیین مسائل اعتقادی در جامعه ببریم.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، به تشریح ابعاد مختلف مسأله تحول پرداخت و گفت: تحول و انقلاب در معنا تقریبا هم معنی هستند، به بیان دیگر تحول در جامعه اسلامی باید بر اساس قواعد و ارزش‌های انقلاب اسلامی باشد.

امام جمعه دمق، با بیان اینکه ملت شجاع ایران اسلامی که دارای هویّت ایرانی ـ اسلامی هستند، مردمانی دانا، دانشمند، کارآمد، ماهر و آشنا با سبک زندگی اسلامی می‌باشند، یادآور شد: چنین ملتی می‌تواند تمدّن نوین اسلامی را بسازد و دلباخته بازمانده‌های تمدّن منسوخ‌شده‌ شرق و غرب نیستند.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی، خود مصداق تحول بزرگی بوده است، اظهار کرد: تغییر و تحول، همیشه بی‌خطر و بی‌هزینه نیست، برخی مواقع باید برای رهایی از خطرات و بحران‌ها، خطر کرد.

حجت الاسلام میرزایی، افزود: تحول تک‌مرحله‌ای، فردی و شتاب‌زده نیست، بلکه مراحل مختلف و پیچیده ای دارد که با احساس تغییر و نامطلوب‌بودن وضع موجود، محقق می‌شود.

وی به تشریح مراحل تحول پرداخت و خاطرنشان کرد: در تحول باید با تعیین چشم‌انداز و هدف گذاری فعالیت را آغاز کرد و سپس با انتقال چشم‌انداز به دیگران و اقناع و همراه‌سازی مردم، زمینه ساز اجماع ملّی باشیم تا با پیروزی‌های کوتاه مدت در نهایت، به پیشرفت منتهی شویم.

امام جمعه دمق، در ادامه با تأکید بر اینکه یکی از وظایف قوه مجریه عبرت گرفتن از دولت‌های قبل است، گفت: مجلس شورای اسلامی نیز به عنوان قانون گذار، باید با وضع قوانین درست و صحیح نه همانند تصویب برجام که در کمتر از بیست دقیقه تصویب شد، راه را برای تسریع در ایجاد تمدن نوین اسلامی فراهم کند.

وی به نقش نهادهای علمی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه در این عرصه اشاره کرد و یادآور شد: نهادهای فرهنگی با فرهنگ سازی، ایجاد تحول بر اساس قواعد اسلامی ایرانی و صدا و سیما با پخش برنامه‌های مختلف متناسب با ایجاد تمدن نوین اسلامی می‌توانند در این عرصه مثمر ثمر باشند.

حجت الاسلام میرزایی، به شعار سال اشاره کرد و گفت: در مسیر تحقق شعار سال نیازمند رعایت برخی از موارد هستیم از جمله مبارزه جدی و بدون رودربایستی با فساد.

وی تصریح کرد: فساد، بیماری مهلک، خطرناک و مُسری است که مردم را ناامید و میل به سلامت اخلاقی را کاهش می‌دهد، بنابراین مبارزه قاطعانه با فساد باید در رأس کارهای مهم سه قوه و همه دستگاه‌ها باشد.

امام جمعه دمق، خاطرنشان کرد: یکی از مسائلی که ایجاد فساد می‌کند، رانت خواری و ویژه خواری برخی از افراد است که باید با آن مقابله کرد.

وی با بیان اینکه در موضوع حجاب درگیر جنگ ترکیبی دشمنان اسلام هستیم، گفت: دشمنان با تمام توان وارد صحنه شدند، بنابراین همه باید در صحنه دفاع از ارزش‌های انسانی و اسلامی با تمام وجود حضور داشته باشیم.

حجت الاسلام میرزایی، با طرح این سوال که آیا بی حجابی و کشف حجاب باعث از بین رفتن حقوق زنان که بسیار ارزشمند است، نمی‌شود؟ اظهار کرد: مدعیان حقوق بشر باید به این پرسش‌ها پاسخ دهند که آیا بی حجابی و کشف حجاب تولید آسیب‌های اجتماعی نمی‌کند و امنیت روانی جامعه را به خطر نمی‌اندازد.

وی با تأکید بر اینکه کشف حجاب باعث تسری گناهان اجتماعی دیگر می‌شود، گفت: آیا مدعیان کشف حجاب از آمارهای بین المللی وحشتناک جنایت علیه زنان در جوامع غربی خبر دارند؟ و یا از نگاه ابزاری سردمداران غربی برای رسیدن به اهداف پلید خود به زنان مطلع هستند؟

امام جمعه دمق، با بیان اینکه قوای سه گانه و نهادهای امنیتی، اجرا کنندگان نقشه شوم استکبار جهانی را شناسایی و برخورد قاطعانه کنند، اظهار کرد: لازم است تا نهادهای فرهنگی و مردمی با بیان لین و همراه با توضیحات مناسب، افرادی که نادانسته اشتباهی را انجام می‌دهند بیدار کنند.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین معامله با خداست، ادامه داد: جهاد تبیین امروز علاوه بر تبیین پیشرفت‌های چشمگیر نظام اسلامی، بیان نقاط قوت حجاب و اثرات مثبت آن در جامعه و بیان اثرات منفی بی حجابی در جامعه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha