دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
سالک

حوزه / رئیس هیئت مدیره موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان گفت: رمز رشد یک ملت، بصیرت، آگاهی و دانش است و حرکت به سمت دانش، دستوری است که نهج البلاغه به ما می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک عصر دوشنبه در جلسه‌ای که به مناسبت روز ملی نهج البلاغه در موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: امروز روز ملی نهج البلاغه در انقلاب اسلامی است، ولی حقیقت امر آن است که در محضر امیرالمومنین(ع) باید از قصوری که شده، اظهار شرمندگی کرد.

وی افزود: امیرالمومنین(ع) بیش از بیست مورد درباره حکومت مهدوی فرمایش داشته‌اند، لذا عاشقان مهدوی باید در دانشگاه نهج‌البلاغه بیایند و تلمذ کنند.

رئیس هیئت مدیره موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان، تصریح کرد: در تفسیر آیه ۵۵ سوره مائده همه مفسرین مختلف شیعه و سنی مصداق آیه را امیرالمومنین(ع) دانسته‌اند، ولی رسالت ما در شرایط حاکم در ادامه آیه آمده است و آن پذیرش عملی و قلبی ولایت است.

وی افزود: میدان آزمایش فدایی حضرت مهدی(عج)، ولی امر مسلمین و مقام ولایت فقیه است و لذا امروز فرمایش رهبری و حکم حرام سیاسی و شرعی بی‌حجابی برای همه افراد، یک دستورالعمل است و باید منطبق بر آن حرکت کرد.

سالک در ادامه با اشاره به فرازهای مختلف از نهج‌البلاغه در باب مسئولیت اجتماعی و جایگاه این موضوع در افق بلند حضرت امیر(ع)، گفت: در نهج‌البلاغه، امام علی(ع) از به درد آمدن قلب خویش به علت تفرق در جبهه حق و وحدت در جبهه باطل سخن می‌گویند و امروز نیز قلب ولی فقیه زمان از عدم وحدت جبهه حق و نفوذ دشمنان به درد می‌آید.

وی با بیان اینکه امروز، وحدت رمز موفقیت ملت ایران است، ابراز کرد: در عرصه توسعه و ترویج نهج‌البلاغه در استان و کشور نیازمند هم افزایی و وحدت هستیم.

رئیس هیئت مدیره موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان، خاطرنشان کرد: یکی از اصول پیروی از امام و ولی فقیه این است که امام قابل پیروی، جز از امر خدا سخن نمی‌گوید و رهبر معظم انقلاب نیز چون امام راحل اینگونه هستند.

وی تصریح کرد: ابلاغ نصیحت، از دیگر رسالت‌های امام است، امیرالمومنین(ع) بارها در انحا مختلف نصیحت فرمودند و رهبر معظم انقلاب نیز اینگونه رفتار می‌کنند.

سالک ادامه داد: امام علی(ع)، حتی در شب ضربت خوردن نیز قاتل شناس بودند و قاتل خود را پیش از نماز صبح نصیحت کردند، ولی فقیه زمان هم دشمن شناس هستند و مکررا توصیه‌هایی داشته‌ و دارند.

 رئیس هیئت مدیره موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان خاطرنشان کرد: احیای سنت رسول الله(ص) سومین رسالت امام است، از جمله سنت‌ها مکارم اخلاق است، اخلاق حلقه گمشده جوامع ما است، امروز شیعیان و مدیران جامعه شیعه از مفاهیم نهج البلاغه امیرالمومنین(ع) دور هستند.

وی تأکید کرد: رمز رشد یک ملت، بصیرت، آگاهی و دانش است و حرکت به سمت دانش، دستوری است که نهج البلاغه به ما می‌دهد.

رئیس هیئت مدیره موسسه نهج‌البلاغه استان اصفهان یادآور شد: روز ملی نهج البلاغه، روز بیان سیره‌های حاکمیت دینی است، امروز به دنیا مشغول شدن و غفلت از ولایت، در حکم دست کشیدن از دست ولی زمان و امام عصر(عج) است.

وی متذکر شد: نهج البلاغه قابلیت جهانی شدن دارد و اولین گام برای تحقق این مهم، داشتن افق بلند است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha