یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
کد خبر: 1081281
۲۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
البرز

حوزه/ امام جمعه ماهدشت گفت: هرساله با تجدید این تجمعات کم‌نظیر جهانی، فلسطین و قدس را به‌عنوان موضوع اصلی جهان اسلام نگاه می‌دارد و هرچه کشورهای استعماری و بخصوص ایالات متحده تلاش کنند که فلسطین را در اذهان پاک کنند، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در فضایی معنوی برای مسلمانان، این مسأله دوباره زنده و یادآوری می‌شود و آن را تبدیل به مسئله اول جهان می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از البرز، حجت الاسلام رادمرد امام جمعه ماهدشت امروز در خطبه‌های نمازجمعه، با اشاره به نامگذاری روز قدس توسط امام خمینی (ره)، اظهار داشت: کمتر کسی تصور می‌کرد این روز بزرگ تبدیل به جریان مستمر جهانی برعلیه صهیونیسم جهانی شود، اما حقیقت این است که از برکت آن پیام کوتاه که از قلم آسمانی آن مرد الهی صادر شد، برکات بسیاری در جهان اسلام جریان پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه لبیک مردم به این پیام و حفظ این سنت الهی، برکات ذی قیمتی برای جهان اسلام داشته است، گفت: روز قدس ویژگی‌های منحصر به فرد و خاصی دارد، اولین ویژگی این است که روز قدس، مسأله فلسطین را یک موضوع کاملا مردمی کرده است.

وی افزود: پیش از اعلام روز قدس از سوی امام راحل، مسئله فلسطین تبدیل به یک مسأله سیاسی در میان سیاستمداران جهان و برخی از کشورهای قدرتمند شده بود که این خاص شدن مسأله فلسطین، این خطر را داشت که این قدرت‌ها هر زمان که اراده می‌کردند می‌توانستند مسئله فلسطین را به مرور پاک کنند و فلسطین به خودی خود از اذهان عمومی جهان پاک شود، اما روز قدس باعث شد این مسئله به یک مسئله عمومی تبدیل شود.

حجت الاسلام رادمرد، تبدیل شدن روز قدس به‌عنوان یک مسأله اسلامی و انسانی را از ویژگی‌های روز قدس برشمرد و خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین برکات انتخاب روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان به‌عنوان روز قدس، این بود که یک موضوع رو به افول را که تقریباً جنبه فلسطینی و نهایتا عربی یافته بود، تبدیل به یک مسأله اسلامی و فراتر از آن، بین‌الادیانی و حتی تبدیل به یک موضوع انسانی و بشری شد.

وی تصریح کرد: هرساله با تجدید این تجمعات کم‌نظیر جهانی، فلسطین و قدس را به‌عنوان موضوع اصلی جهان اسلام نگاه می‌دارد و هرچه کشورهای استعماری و به‌خصوص ایالات متحده تلاش کنند که فلسطین را در اذهان پاک کنند، در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و در فضایی معنوی برای مسلمانان، این مسأله دوباره زنده و یادآوری می‌شود و آن را تبدیل به مسأله اول جهان می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه می‌بینیم هرچه می‌گذرد این مسئله پرشورتر و فراگیرتر می‌شود، اظهار کرد: یکی دیگر از آثار پربرکت نامگذاری روز قدس، زنده نگه داشتن شعله مقاومت و ایجاد وحدت بین گروه‌های مقاومت با محوریت قدس است.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن شعله مقاومت و ایجاد وحدت بین گروه‌های مقاومت با محوریت قدس رخ داد، گفت: این برکات به‌واسطه اقدام به‌موقع امام(ره) و حضور شما مردم است، نگوییم ما اینجا هستیم چه تأثیری دارد، این هم تاثیر حضور شما در راهپیمایی روز قدس است که امروز شرایط رژیم کودک کش اسرائیل را مشاهده می‌کنید و بزودی ان‌شاءالله روز نابودی آن را هم خواهیم دید.

وی در ادامه با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از حرام سیاسی بودن کشف حجاب، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در کنار واژه حرام شرعی، حرام سیاسی را به کار بردند، حرام شرعی یعنی آن کاری که انجام دادنش از زاویه شریعت ممنوع است و حرام سیاسی یعنی انجام دادن عملی که از زوایه سیاسی ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: به این معنی که ترویج بی‌حجابی و دامن‌زدن به بی‌حجابی در واقع از سوی رسانه‌های بیگانه سرویس‌های امنیتی و در فضای مجازی ولنگار و بی‌قانون ابزاری برای ایجاد یک جنگ داخلی فرهنگی در کشور و راهی است که برای براندازی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه اکنون دیگر بحث نوع پوشش یک تصمیم شخصی و یک رخداد فرهنگی نیست، اظهار کرد: تلاش جدی دشمنان ما از جمله آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و اروپایی‌ها برای تضعیف ملت ایران و تخریب جامعه ایران، از طریق فروپاشی اجتماعی، نهاد خانواده، نهاد دین با توسل به ابزاری به نام گسترش بی‌حجابی و بی‌عفتی و فحشا است.

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با این پدیده باید کار فرهنگی انجام داد اما در کنار آن توجه به قانون و عملیاتی کردن آنهم نیز باید مورد توجه و عنایت قرار گیرد، بیان کرد: با توجه به این نکات، نیروی انتظامی اعلام کرده به این پدیده دشمن ساز بنا دارد تا هوشمندانه برخورد کند که ضمن تشکر از اهتمام آنها، ظرفیت‌های برخوردها را هم یادآور می‌شویم تا این جریان شوم که باعث بی‌برکتی می‌شود با همت همه مردم از بین برود و توطئه دشمنان خنثی شود. ان‌شاءالله

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha