یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر / اقامه نماز جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری و حضرت امام(ره) بر اساس آیات قرآن و سیره معصومان است، گفت: اینکه رهبر معظم انقلاب مسئولان را به همراهی با مردم دعوت می‌کنند، برگرفته از سیره حضرت امیر(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان، با دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: در مشی سیاسی حضرت امیر(ع) همیشه تقوا حاکم بوده است و امروز نیز رعایت تقوا در عرصه‌های مختلف یعنی هماهنگی عملی با سیره علی ابن ابیطالب(ع).

وی با بیان اینکه هرچه ما در رفتارها و عملکردهای سیاسی خود با سیره حضرت امیر(ع) تطبیق داشته باشیم به اسلام و عدالت نزدیک‌تر هستیم، گفت: ما انقلاب کردیم تا عملکرد مسئولان خود را با نهج‌البلاغه بسنجیم.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه فرمایشات مقام معظم رهبری و حضرت امام(ره) بر اساس آیات قرآن و سیره معصومان است، یادآور شد: اینکه رهبر معظم انقلاب مسئولان را به همراهی با مردم دعوت می‌کنند، برگرفته از سیره حضرت امیر(ع) است.

وی افزود: اگر مسئولی به معنای واقعی کلمه در کنار مردم نباشد، نمی‌تواند درد جامعه را به درستی تشخیص دهد و آن را برطرف کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه مدیران خود را از جلسات بی‌فایده و کم‌فایده نجات دهند و به دنبال رفع مشکلات باشند، اظهار کرد: مدیری را می‌توان مدیری موفق دانست که در کوچه و بازار در کنار مردم زندگی کند و از نزدیک ضمن دیدن مشکلات به فکر چاره‌جویی باشد.

وی با اشاره به اینکه حضرت امیر(ع) نسبت به فقرا در اقصی نقاط کشور دغدغه‌مند بود و توجه ویژه‌ای داشت، گفت: امروز مقام معظم رهبری نیز بر اساس سیره امام علی(ع) نسبت به فقرا و نیازمندان توجه ویژه‌ای دارند و در بسیاری از فرمایشات ایشان بر این موضوع تأکید دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی روز قدس، اظهار کرد: ابتکار روز قدس توسط حضرت امام(ره) نیز بر اساس سیره حضرت امیر(ع) بود و تأکیدی بر این اصل که ایشان تربیت یافته این مکتب بودند، که هرجا ظالمی باشد، باید در مقابل او ایستاد، حتی اگر آن مظلوم مسلمان نباشد و زن یهودی باشد.

وی تصریح کرد: بهترین راه حل برای مسئله فلسطین، عملیاتی شدن پیشنهادی است که مقام معظم رهبری فرمودند و آن برگزاری همه‌پرسی توسط همه فلسطینیان و تعیین سرنوشت خودشان است.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه بیان خبر خوش استاندار همدان در رابطه با مسکن جای قدردانی دارد، گفت: امیدواریم با پیگیری مسئولان هر چه زودتر شاهد رفع مشکل مسکن در همدان باشیم.

وی با اشاره به نزدیک شدن به فصل اجاره نشینی و گرانی مسکن در همدان، اظهار کرد: از مردم و مسئولان می‌خواهیم که نسبت به مستاجران توجه ویژه‌ای داشته باشند و در این شرایط اقتصادی لازم است که به یکدیگر رحم کنیم و حواسمان به هم باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه در مسئله حجاب و عفاف قانون باید محور باشد، گفت: از فردا اعلام شده است قانون حجاب اجرا می‌شود و لذا می‌طلبد تا همه مردم از این قانون که مطالبه عمومی است، حمایت کنند، موضوعی که می‌تواند به انسجام‌بخشی جامعه کمک کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha