پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
کد خبر: 1082095
۳۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
رمضان

حوزه/ خوشا به حال آنانی که در این ماه با پروردگار خویش به معنای واقعی کلمه، طرح دوستی ریخته و در لحظه لحظه های آن عکسی به یادگار می اندازند تا در دیگر ایام سال از آن خاطره خوش، سرمست گردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خدا رحمت کند مرحوم آیت الله آقامجتبی تهرانی که در جلسات وعظ و خطابه اش در ماه مبارک رمضان همواره عصاره کلام و سخنش این بود؛ "خوشا به حال کسانی که از ماه رمضان توشه‌ای برای سفر آخرت خود تهیه کردند و بار خودشان را بستند... از این مختصر وقت باقی مانده، بهترین بهره را بگیریم و از کثافات و تبعات خطاها و معاصی، خودمان را نجات دهیم. "

و اینک که در واپسین روزهای بهترین ماه قرار داریم و اندک اندک بساط این مهمانی بزرگ و بی نظیر جمع می شود، بهتر می توان این کلام مرحوم آقا مجتبی را درک کرد.

ماه مبارک، موعدی است که حاوی یک خبر بسیار مهم می باشد؛ خبری که از خالق به مخلوق می رسد و آن هم این که بیایید و بر سر سفره کریمانه و بی انتهای من بنشینید و توشه برگیرید برای ادامه راه پر فراز و نشیب خویش که غفلت و بی خبری، اول دردسرهای شماست ای بندگان!

خوشا به حال آنانی که در این ماه با پروردگار خویش به معنای واقعی کلمه، طرح دوستی ریخته و در لحظه لحظه های آن عکسی به یادگار می اندازند تا در دیگر ایام سال از آن خاطره خوش، سرمست گردند که به یقین این نشاط و سرمستیِ معنوی، اینان را در طریقت سعادت و عبودیت بیش از همه چیز رهنمون می سازد.

پیامبر اعظم (ص) می فرمایند: "ای مردم، هر کس از شما اخلاقش را در این ماه نیکو سازد، گذشتن از صراط در قیامت در روزی که قدم‌ها بر آن می‌لغزد بر او آسان شود...هر که در این ماه یتیمی را گرامی بدارد، خداوند در روز قیامت او را گرامی خواهد داشت. هر که در این ماه با خویشاوندان خود رفت و آمد نموده و پیوند با آنان را محکم سازد، خداوند او را در روز ملاقات به رحمت خویش پیوند دهد... در این ماه درهای جهنم بسته است، پس از خدایتان بخواهید که آنها را به سبب گناهانتان بر شما نگشاید"

آری! لحظه لحظه این روزها و شب های زیبا و به یادماندنی که به پایان آن نزدیک می شویم، بهترین فرصت است برای شناخت خود تا پس از آن بتوان خدا را شناخت و از رهگذرِ این خداشناسی آن هم در بهار قرآن، راه اصیل رسیدن به سعادت و سرمنزل مقصود را یافت و آن را پیمود.

از این حیث باید گفت رمضان الکریم، موعدی است برای ریکاوری نفسانی و زمانی برای مسلح شدن به سلاح تقوا و معنویت تا به جنگ منیت ها و شهوات و معاصی پیدا و ناپیدای زمانه رفت. امید که در طریق عبودیت موفق و نیکنام باشیم و پس از ماه ضیافت الله نیز این حس و حال معنوی را در وجود خود حفظ و بلکه تقویت کنیم. ان شاءالله.

سیدمحمدمهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha