سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
حجت الاسلام امیر بهاءالدین علایی نژاد در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان

حجت الاسلام علایی نژاد، علم آموزی و آشنایی با موضوعات مختلف فقهی، تبلیغ و حفظ دین را از وظایف طلاب عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام امیر بهاءالدین علایی نژاد روز گذشته در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام الله علیها) اردکان با اشاره به شناخت اهل بیت (علیهم السلام) گفت: معرفت یافتن نسبت به اهل بیت(علیهم السلام) ضروری است و شناختن آنها مثل روحی است که به بدن جان می‌بخشد.

وی اظهار کرد: هر انسان مومنی علاوه بر ارتباط با خدا، با دیگران نیز رابطه دارد و ائمه (علیهم السلام) در توصیه های خود به تعامل پسندیده با سایر افراد جامعه را توصیه می‌کردند؛ امام حسن(علیه السلام) در کلام خود بهترین نیکویی‌ها را خلق نیکو معرفی کرده است .

استاد حوزه در ادامه به مباحث موضوع شناسی احکام فقهی اشاره و بیان کرد: طلاب در کنار علم آموزی و تحقیق و پژوهش، وظیفه تبلیغ و حفظ کیان اسلام را بر عهده دارند و یکی از این مسیر ها بدست آوردن احکام و فقه می‌باشد.

وی اظهار کرد: آشنایی با فقه استدلالی، مطالعه رساله مراجع تقلید، مطالعه کتب استدلالی و در نهایت خواندن فقه تخصصی از مراحل آشنایی با موضوعات فقهی است.

علایی نژاد در پایان با اشاره به لزوم ورود بانوان طلبه به مباحث فقهی خاطرنشان کرد: آشنایی با موضوعات مختلف فقهی راهی برای پاسخگویی به مسائل شرعی است و در این زمینه روش‌های پاسخگویی به مسائل شرعی و بیان احکام شرعی برای طلاب ضروری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha