یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه خراسان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به جلوگیری انتشار ادبیات درباره اهل بیت علیهم السلام در طول تاریخ، تصریح کرد: باید ظلم هایی که در این زمینه به تراث شیعه شده توسط طلاب عرب زبان به دنیای ادبیات عرب شناسانده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین علی خیاط در دیدار امام جمعه اهواز و تعدادی از طلاب مبلغ خوزستانی مقیم مشهد ابراز کرد: انسجام و فعالیت تشکیلاتی این طلاب می تواند اثرگذار باشد.

وی از لزوم احیای ظرفیت ادبی و شعر و ادبیات عرب گفت که می تواند با تعامل و برنامه ریزی بیشتر به نتیجه مطلوب تری برسد.

مدیر حوزه علمیه خراسان با اشاره به تاریخ ادبیات عرب، از جلوگیری انتشار ادبیات درباره اهل بیت علیهم السلام در طول تاریخ توسط حاکمان وقت گفت و ابراز کرد: باید ظلم هایی که در این زمینه به تراث شیعه شده توسط طلاب عرب زبان به دنیای ادبیات عرب شناسانده شود.

وی در ادامه با بیان اینکه تصدی گری برخی از امور را برعهده مدارس و موسسات حوزه علمیه خراسان می دانیم، از حمایت و همراهی برای فعالیت ها اعلام آمادگی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین خیاط همچنین با اشاره به راه اندازی مدیریت بین الملل در این حوزه، برای احیای حوزه های علمیه مختلف با استفاده از ظرفیت حوزه علمیه خراسان اعلام آمادگی کرد که در همین رابطه، ارتباط مستمر و برنامه ریزی شده در این عرصه در دستور کار است.

وی با اشاره به پیروزی های محور مقاومت، توجه به جنبه های فرهنگی در این منطقه را مهم خواند و همراهی حوزه علمیه خراسان در این عرصه را از دیگر ظرفیت های موجود برشمرد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محسن حیدری آل‌کثیر، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز به ظرفیت علمی و تبلیغی طلاب خوزستانی در منطقه اشاره و برای همکاری فی مابین در موضوعات مختلف اعلام آمادگی کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha