یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سردار حجازی

حوزه / سردار سلامی گفت: شهید حجازی حاصل عمل صالح، راز و نیازهای شبانه با خدا و مجالست و ممارست با قرآن بود، سیادت در چهره آن شهید روشن بود.

به گزارش خبرگزاری حوزه در اصفهان، سردار حسین سلامی عصر امروز در مراسم دومین سالگرد شهادت شهید سید محمد حجازی در خیمه گلستان شهدا، اظهار داشت: امروز در این مکان به دور هم گرد آمده‌ایم تا از مقام شهیدی که افتخار اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایران است، تجلیل به عمل آوریم.

وی با بیان اینکه مردم اصفهان همواره در صحنه‌های مهم تاریخ انقلاب اسلامی پیشتاز بوده‌اند و مورد افتخار اسلام هستند، گفت: وجود شهدای تراز، عالمان و فقهایی والامقام، هنرمندان و ایثارگرانی فاخر همگی باعث درخشیده شدن بیشتر مردم اصفهان در جهان اسلام و کشور است.

فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه شهدا همواره سازندگان تاریخ بوده و هستند، عنوان کرد: شهدا مصداق بارز آیه آخر سوره مبارکه حج که می‌فرماید «خداوند شما را برای جهاد برگزید» بوده و آنان مربیان و مروجان مکتب شریعت و شهادت هستند.

وی ادامه داد: هرچه به سیره، منش و روش شهید حجازی در زندگی دنیایی می‌نگریم، سراسر شاهد جلوه‌های زیبا و درخشانی از کمال انسانی هستیم، که به ما تأکید می‌کند عیار ایمانی شهید حجازی، واقعاً کامل است.

سردار سلامی با اشاره به تعبیری از شهید سلیمانی که "شهدا پیش از شهادت در زندگی، شهادتمندانه در دنیا زیست داشته‌اند"، گفت: شهید حجازی مصداق بارز این تعبیر است، چرا که به اذعان دوستان و همه آشنایان که با او زیست کرده‌اند، کردار، گفتار و نگاه آن شهید در مسیر شهادت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شهید حجازی حاصل عمل صالح، راز و نیازهای شبانه با خدا و مجالست و ممارست با قرآن بود، سیادت در چهره آن شهید روشن بود و به واقع شهید حجازی زینتی برای اهل بیت(ع) به شمار می‌رفت.

فرمانده سپاه پاسداران، با اشاره به تواضع جوانمردانه شهید حجازی علیرغم داشتن مقام دنیایی و نظامی، اظهار کرد: شخصیت معنوی شهید حجازی با خضوع و خشوع همراه بود، وی بیش از ۴۰ سال لباس حفاظت و پاسداری از دین خدا و ارزش‌های انقلاب اسلامی را بر تن داشت و در جبهه‌های جهاد و ایثار حضوری مجدانه داشت، اما تقدیر آن بود از میان تمام تیر و ترکش‌ها سالم بماند تا راه جهاد را احیا و در نهایت رسالت و مأموریت خود را کامل کند.

وی با تأکید بر اینکه شهید حجازی سال‌های متمادی در جبهه‌های لبنان حضور پیدا کرد و به عنوان یار نزدیک و مورد اعتماد شهید سلیمانی به رسالت خطیر تقویت حزب الله به عنوان یک نیروی تمام کننده در برابر آمریکاییان و آمریکا صفتان انجام وظیفه نمود، گفت: ساختن نیروی قدرتمند برای در هم شکستن اهریمن‌ها و قدرت‌های بزرگ استکباری از وظایف او در جبهه‌های لبنان بود که به خوبی آن را انجام داد.

سردار سلامی تصریح کرد: شهید حجازی با عقلانیت و تفکر بلند رفتار می‌کرد و با حکمت سخن می‌گفت، نیکی و صداقت در وعده و تربیت معنوی او از خصایص دیگر آن شهید است و با درک و قدرت تحلیل فوق العاده‌ای که از جریانات داخلی و خارجی داشت باعث شده بود تا محبوب همه دوستان و نیروهای انقلابی باشد.

وی با اشاره به خانواده شهید حجازی، یادآور شد: حقیقت آن است که خانواده شهدا در طول ایام جهاد، سختی و مشقتی مضاعف‌تر از یک رزمنده تحمل می‌کنند و در ادامه با فراق شهید خود در راه اسلام، این سختی دو چندان می‌شود.

فرمانده سپاه پاسداران، بیان کرد: اگر نبودند رزمندگان و شهدایی چون شهید حجازی، دشمنان، مستکبرین و ظالمین عالم که همواره در کمین انقلاب و اسلام نشسته‌اند، با توطئه‌ها و طوفان فتنه‌های خود، اسلام و انقلاب و جوانان را منحرف می‌ساختند، چرا که تأمین امنیت اخلاقی و سیاسی با ترک میدان جهاد میسر نمی‌شود.

فرمانده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: شهید حجازی به واقع نگهبان و حافظ اسلام و انقلاب بود و در میادین مختلف مانع از به ثمر نشستن توطئه دشمنان در عرصه‌های مختلف شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha