دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه خوی

حوزه/ امام جمعه خوی گفت: سپاه پاسداران حافظ انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته بوده و بیشترین نقش‌ها را در حراست از انقلاب اسلامی ایفا کرده است، به همین دلیل سپاه هراسی جزو راهبردهای کلان و مستمر آمریکا در طول چهاردهه گذشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امروز با وجود این که بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان زندگی می‌کنند، چه عواملی موجب تولید داعش می‌شود؟ داعش را آمریکا تولید کرد و نتیجه این بود که غرب می‌دید سونامی اسلام خواهی و اقبال به اسلام دارد غرب و آمریکا را با خودش می‌برد و ستارگان و بازیگران، ورزشکاران، یا به اصطلاح سلبریتی‌های غربی مسلمان می‌شوند و حتی خانم‌هایشان حجاب را انتخاب کرده‌اند و لذا دست به تولید داعش زدند.

وی افزود: تولید داعش برای جلوگیری از اسلام آوردن غربی‌ها بود و البته دشمنان برای کاهش جمعیت مسلمانان هم برنامه‌های دیگری دارند و یکی از آن‌ها کاهش زاد و ولد در کشورهای اسلامی خصوصا ایران است و جمعیت یک برگ برنده مهم و قدرت آفرین در دست هر حاکمیت است.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: بیشتر مسلمانان در حساس‌ترین نقطه جهان یعنی غرب آسیا ساکن هستند که سرشار از منابع طبیعی، به ویژه نفت است و اگر غرب امروز روی پا مانده، نه فقط به دلیل تلاش و علم خودش بوده، بلکه به خاطر غارت همین مواهبی است که در جغرافیای مسلمانان و مظلومان عالم قراردارد.

وی با بیان اینکه کشورهای استکباری با فروش اسلحه، اقتصادشان را می‌چرخانند و در قبال اسلحه مواهب خاورمیانه را غارت می‌کنند، گفت: جدایی دین از سیاست یکی از شگردهای دشمنان دین در طول تاریخ برای استعمار و گرفتن مدیریت از اسلام و ناکارآمد جلوه دادن دین بوده است و اگر حضرت امام(ره) فرمودند «والله اسلام تمامش سیاست است»، به خاطر اشراف ایشان به چنین توطئه‌هایی بود.

حجت الاسلام قاسم خانی عنوان کرد: پاسخ رهبر معظم انقلاب به یکی از دانشجویان در خصوص رفراندوم در همه مسائل کشور که ایشان فرمودند؛ در هیچ کجای دنیا برای همه مسائل رفراندوم برگزار نمی‌کنند و ضمن اینکه همه مردمی که قرار است در این رفراندوم شرکت کنند امکان تحلیل آن مسئله را دارند؟ موجب شد رسانه‌های معاند دست به جنال آفرینی بزنند، که البته جنجال آن‌ها از روی استیصال است.

وی افزود: واقعیت این است که خیلی‌ها فرق مردم سالاری، یعنی انتخاب مسیر و اهداف اصلی توسط مردم از سر آگاهی و توده گرائی یعنی سوء استفاده از نام مردم برای انتخاب از سر ناآگاهی را نمی‌فهمند و تفکیک نمی‌کنند.

امام جمعه خوی خاطرنشان کرد: با اینکه جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که در عالم نظام خود را به رفراندوم گذاشته و تاکنون سه رفراندوم برگزار کرده و تمامی انتخابات‌ها و راهپیمایی‌ها نوعی رفراندوم محسوب می‌شود و هیچ کشوری در هیچ جای تاریخ چنین اقدامی انجام نداده است.

وی گفت: دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است و این نیروی مقدس حافظ انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته بوده و بیشترین نقش‌ها را در حراست از انقلاب اسلامی ایفا کرده و به‌سان شجره طیبه‌ای در جای جای ایران اسلامی و منطقه سایه افکنده است و به همین دلیل سپاه هراسی، جزو راهبردهای کلان و مستمر آمریکا در طول چهاردهه گذشته است.

حجت الاسلام قاسم خانی اظهار کرد: سپاه به عنوان نیروی مولّد انقلاب اسلامی، یک نیروی واکنش سریع مردمی و انقلابی در همه‌جا و همیشه بوده و خنثی کننده توطئه‌های دشمنان است و امروز بخش‌های بسیاری از دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی، فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، اجتماعی به دست نیروهایی است که در سپاه رشد یافته‌اند و اکنون در سنگرهای دیگر مشغول خدمت می‌باشند.

وی گفت: امروزه علاوه بر آرامش بخشی سپاه در عرصه امنیت داخلی و خارجی، چشم امید مردم ایران در حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله و شیوع بیماری، به حضور سریع و منسجم و فراگیر سپاه و بسیج مستضعفین در تمام نقاط از میهن اسلامی است و حضور ده‌ها هزار پایگاه بسیج اقشار و اصناف و در مساجد و محلات و روستاها، از سپاه پاسداران نماد اعتماد و آرامش اجتماعی ساخته است.

امام جمعه خوی در ادامه به سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس اشاره کرد و یادآور شد: عملیات پنجه عقاب، با استفاده از بهترین و مدرن‌ترین تجهیزات نظامی، آخرین شگردهای اطلاعاتی، پرحجم‌ترین هماهنگی‌های منطقه‌ای و داخلی، بهره‌گیری از توانمندترین نیروهای جنگنده و رزمی در بهترین زمان ممکن و صرف بودجه هنگفت و پیش بینی دقیق بیش از ۹۰درصد موفقیت، در وقتی که همه خواب بودند، صورت گرفت اما دست خدا بالاترین دست‌ها است و با شن‌های صحرای طبس شکست دیگری را به آمریکا تحمیل کرد.

انتهای خبر. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha