دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
وزیر اوقاف سوریه

حوزه/ محمد عبدالستار السید گفت: ایام عید فطر از ایام الله است که در آن مؤمنان با دلهای مملو از صمیمیت و صفا با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، محمد عبدالستار السید وزیر اوقاف سوریه گفت: ایام عید فطر از ایام الله است که در آن مؤمنان با دلهای مملو از صمیمیت و صفا با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، همدردی می کنند و به آرامش می رسند.

وی افزود: مومنان با عشق و چهره هایی درخشنده، با زبان هایی با محبت آمیز و دست هایی مهربانی به دیدار یکدیگر می روند.

السید در سخنان امروز خود به مناسبت عید سعید فطر اشاره کرد: عید سعید فطر پس از سپری شدن ایام ماه مبارک رمضان فرا رسید، بنابراین روزه تمرینی برای مجاهدت با نفس و کنترل خواسته ها، شهوات و امیال است و آن را تحت کنترل ضوابط امر و نهی قرار می دهد و به انسان می فهماند که قبل از اینکه جسم باشد روح است و قبل از هوی و غرایز، دارای عقل است.

وی ادامه داد: شاید یکی از مهم ترین ثمرات روزه داری، کسب توانایی زندگی با محرومیت باشد. باید معانی روزه را بفهمیم که روزه، همان خودداری و ترک است و این یکی از مهمترین معانی روزه است. بنابراین روزه یک عبادت است که مخالف جریان غرب و جریان مادی گرایی است؛ زیرا فلسفه های مادی گرایی، زمین را می شناسند اما آسمان را نه، جسم را می شناسند، اما روح را نه، این دنیا را می شناسند اما آخرت را نمی شناسد.

وزیر اوقاف خواستار بازنمایی ارزش‌های انسانی خیریه در معاملات روزمره و همبستگی بین آحاد جامعه برای رسیدن به خیر در جامعه بشری به بهترین شکل آن شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha