دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: در روایات سفارش شده که دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان را حفظ و نگهداری کنیم، آنچه را که در این ماه مبارک تمرین و عبادت کرده‌ایم حفظ بشود و در طول سال همه این خوبی‌ها در زندگی ما جاری باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در میدان سرداران قزوین برگزار شد، اظهار داشت: امام حسن مجتبی(ع) در روز عید فطر از جایی عبور می‌کردند، متوجه شدند عده‌ای مشغول خنده و شوخی هستند و توجهی به عید فطر، نماز، و بندگی این روز ندارند و حواسشان نیست که ماه رمضان را گذرانده‌اند.

وی ادامه داد: حضرت وقتی این صحنه را دیدند با همراهان خود صحبت کرده و فرمودند خدای متعال ماه مبارک رمضان را مسابقه‌ای برای خوبی‌ها، ارزش‌ها و بندگی آفریده است، مردم در ماه رمضان می‌آیند تا با یکدیگر مسابقه بدهند و هر کسی در خوبی‌ها از دیگری پیشی بگیرد تا در این مسابقه برنده شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: عده‌ای در این مسابقه سبقت گرفته، برنده می‌شوند و به فوز و رستگاری می‌رسند، عده‌ای هم تخلف کرده، خسارت و زیان می‌بینند، خیلی جای تعجب است آن کسی که در عالم لهو، لعب و بیهودگی به سر می‌برد در روزی که آدم‌های موفق در عبادت و بندگی جایزه می‌گیرند و آن‌هایی که نخواستند انجام وظیفه کنند و تمرّد کردند، خسارت می‌کشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: حضرت در ادامه فرمودند، اگر پرده‌ها کنار برود معلوم می‌شود چه کسانی سعادتمند و چه کسانی خسارت‌زده هستند.

وی خاطرنشان کرد: در روایات سفارش شده که دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان را حفظ و نگهداری کنیم، آنچه را که در این ماه مبارک تمرین و عبادت کرده‌ایم، آنچه را که خدا از نمازها، سحرخیزی‌ها، احسان‌ها و افطارها عنایت فرموده و عباداتی امثال ذکر، قرائت قرآن و صله‌رحم حفظ بشود و در طول سال همه این خوبی‌ها در زندگی ما جاری باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تأکید کرد: ما در ماه مبارک رمضان تقوا را آموختیم، در ماه مبارک رمضان دعا کردن یکی از جدی‌ترین برنامه‌هایمان بود، در ماه مبارک رمضان عفت و حیا را بیش از هر زمان رعایت کردیم، عطوفت، محبت، مهربانی، همدلی، وحدت و کرامت انسانی اعم از کرامت خودمان و دیگران را پاس داشتیم، در حفظ و نگهداری همه این‌ها باید بکوشیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: همه این‌ها برنامه سال جدید ماست، ما به دانشگاه ماه مبارک رمضان رفتیم و در این دانشگاه خصلت‌های خوبی را آموختیم تا در طول سال در زندگی‌مان به آن‌ها عمل کنیم و برای ماه رمضان بالاتر و بهتری در سال بعدی آماده شویم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب امسال را سال مهارم تورم و رشد تولید نامگذاری کرده‌اند، مردم علیرغم فشار گرانی و سختی معیشت با صبوری و درایت به آینده امیدوار هستند تا مشکلات برطرف شود.

خطیب نماز عید فطر افزود: از دولت خدمتگذار و مسئولان استان می‌خواهیم هر چه می‌توانند در خدمت به این مردم با کرامت، با صبر و استقامت، مدافع حریم شهیدان و انقلابی جدی‌تر عمل کنند و در موضوع مسکن، معیشت، اشتغال و غنی شدن سفره مردم بیشتر کوشش کنند و جهادی عمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر روز شاهد گرایش بیشتر جوانان به دین هستیم و این مهم را در حضور و استقبال پرشور و کم نظیر از مراسم اعتکاف، شب‌های احیا و جشن روزه اولی‌ها مشاهده کردیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در این ایام شاهد تحولات جدید جهانی هستیم و الحمدالله کشورهای جهان به دنبال حذف دلار از معاملات خود هستند و این موجب تضعیف آمریکا می‌شود.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: آغاز نشانه‌های افول استکبار آمریکایی را می‌بینیم و بحران در ارکان رژیم صهیونیستی به خوبی قابل مشاهده است، می‌بینیم نظامیان رژیم صهیونیستی دیگر علاقه‌ای به خدمت ندارند و مهاجرت معکوس در سرزمین‌های اشغالی هر روز جدی‌تر می‌شود و امروز کنترل در بیت المقدس از دست آنها رفته است و اینها خبرهای خوشی از تحولات جهانی است.

وی تصریح کرد: شرایطی که در یمن، فلسطین و لبنان می‌بینیم نشان دهنده ضعف مستکبران و قوت و قدرت مقاومت اسلامی است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین در پایان از هیئت امناهای مساجد، امامان جماعات، علما، روحانیون، حوزه علمیه، طلاب و فضلا، مسئولان استانی، صدا و سیما، اصحاب رسانه، حمل و نقل استان و مردم استان برای بهتر برگزار شدن نماز عید فطر قدردانی کرد.

یادآور می‌شود در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین اصغر عرفانی مدیر حوزه علمیه استان قزوین مطالبی در خصوص عید سعید فطر بیان کرد.

دستاوردهای معنوی ماه مبارک رمضان را حفظ و نگهداری کنیم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha