یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
نماز عید فطر - صنعا

حوزه/شیخ حمدی زیاد گفت: امت تنها زمانی که وحدت خود را حفظ کرد و حول کتاب و عترت متمرکز شد، به آنچه خواست دست یافت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ حمدی زیاد خطیب نماز عید فطر صنعا در سخنان خود از امت خواست که برادری، سربلندی و عزت خود را حفظ کنند و گفت: امت تنها زمانی که وحدت خود را حفظ کرد و حول کتاب و عترت متمرکز شد و در راه خداوند مبارزه کرد، به آنچه خواست دست یافت.

وی افزود: اگر امت برادری ایمانی را از دست بدهید، در این دنیا گمراه می شود و نمی تواند دین و دنیای خود را بسازد و دشمنان خود را دفع کند، مگر اینکه برادری ایمانی را حفظ کند.

شیخ زیاد اشاره کرد: خداوند متعال جهان را با توجه به تعداد جریانات و وابستگی ها، به دو حزب، حزب الله و حزب شیطان تقسیم کرده است. انسان خود را در راه خدا می بیند و از خداوند متعال و رسول اکرم (ص) و کسانی که ایمان آوردند، پیروی می کند یا خود را در حزب شیطان و باطل می بیند.

وی از مردم یمن که در میدان‌های نبرد با دشمنان، پیشقدم شده‌اند، خواست تا برادری را حفظ کنند و تسلیم تفرقه‌های فرقه‌ای، حزب‌گرایی، طایفه ‌گرایی یا تحت هر عنوان دروغ دیگر، نشوند؛ زیرا هر که می‌خواهد امت را از هم فرو بپاشد، به دشمنان خدمت کرده است و کشورش را به دست دشمن می سپارد.

خطیب نماز عید فطر بر لزوم تداعی آیین جهاد فی سبیل الله در واقعیت امت تاکید کرد و بیان داشت: آنچه امت در عرصه سربلندی و عزت به دست آورده است، مدیون جهاد فی سبیل الله است. نتیجه جانفشانی کسانی که مال و جان خود را در راه خدا بخشیدند و خانه و آسایش را برای حفظ امت رها کردند.

وی به رقابت و درگیری میان گروه های مزدور و وابسته های بیگانگان در مناطق اشغالی اشاره کرد که در وضعیت پراکندگی و عدم تصمیم گیری به سر می برند؛ این درسی است برای کسانی که هنوز منتظرند اربابشان سرنوشتشان را رقم بزنند.

شیخ زیاد با تاکید بر اینکه تنها راه بیرون راندن اشغالگر از فلسطین و سرزمین های غصبی، جهاد در راه خداست، گفت: محمد بن سلمان باید شرّ و بلای جنگ را از ما بردارد و اعتراف کند که صدها هزار بار یمن را بمباران کرده و فرزندان و زنان و خانواده های ما را به قتل رساند، پس باید شرایط یمن را قبول کند یا منتظر جنگی بی امان باشد.

وی با ابراز خوشحالی از رسیدن اسرا به یمن که با آزادی همه اسرا تکمیل می شود، تاکید کرد: ملت به خیر خواهد رسید و همه باید در جبهه وطن و نظامی یک دست باشند.

شیخ زیاد خطبه های عید را با تشویق به بردباری، مصافحه، زیارت قبور والدین، شیوخ علم و شهدا به پایان رساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha