شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان

حوزه/ حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین گفت: امروز شاهد کاهش سلطه آمریکا در جهان و به ویژه در منطقه هستیم و مردم و کشورهای منطقه باید از آنچه با هژمونی آمریکا ارتبط دارد، فاصله بگیرند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله در مراسم تکریم "حزب الله" برای مرحوم عمران ناظم بذی در شهر بنت جبیل و با حضور حسن فضل الله نماینده مجلس و یکی از اعضای فراکسیون "وفاداری به مقاومت"، عبدالله نصیر مسئول منطقه اول جبل عامل در حزب الله و شخصیت های دیگر، سخنرانی کرد.

وی اشاره کرد: امروز شاهد کاهش هژمونی و سلطه آمریکا در جهان و به ویژه در منطقه هستیم و بنابراین اگر مردم و کشورهای منطقه بخواهند به مشکلات خود رسیدگی کنند باید از آنچه با هژمونی آمریکا ارتبط دارد، فاصله بگیرند.

حجت الاسلام صفی الدین گفت: به همه کسانی که هنوز می خواهند سرنوشت خود و کشورشان را به سیاست های آمریکا پیوند بزنند، می گوییم که شما در خوانش حوادثی که در حال وقوع است، بسیار اشتباه می کنید، ایالات متحده آمریکا دیر یا زود منطقه را ترک خواهد کرد.

وی ادامه داد: انسان عاقل غیر از این فکر می کند، پس چه می شود اگر انسان عاقل دارای تجربه، تخصص و دانش از این قبیل باشد که ما در طول چهل سال در مواجهه با هژمونی آمریکا و پروژه های آمریکایی ها و غرب در این منطقه می شناسیم و تجربه کرده ایم ؟

عضو ارشد حزب الله بیان داشت: راه حل مشکلات منطقه و مردم ما با دور شدن از سیاست آمریکا شروع می شود و این نسخه درست است و هر چیز دیگری فریب و دروغ می باشد. هر که بگوید راه حل مشکل در لبنان از طریق تسلیم در برابر ایالات متحده آمریکا است. فریب می دهد و دروغ می گوید و می خواهد دوباره لبنان را به دست آمریکایی ها بیندازد.

حجت الاسلام صفی الدین معتقد است: آنچه چند هفته پیش از طریق معادلاتی که بر اسرائیلی‌ها تحمیل شد تا نگران، ترسان و مضطرب بمانند، موید این نکته است که اگر مقاومت زمانی یک نیاز بود، امروز برای کشور ما و حال و آینده و برای آینده همه فرزندانمان آن بیشتر مورد نیاز و ضروری است.

وی افزود: این فقط به خاطر حفظ مقاومت نیست که یک واجب است، بلکه به خاطر حفظ همه کشورمان است و این وظیفه دیگر است، زیرا اگر مقاومت خدای ناکرده عقب نشینی کند یا ضعیف شود، دشمن با وحشی گری خود هیچ چیزی را رها نخواهد کرد، به خصوص که همیشه در آرزوی انتقام جویی از شکست های گذشته است.

الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله در پایان خاطرنشان کرد: برخی از ما می خواهند به ۱۰۰ سال قبل برگردیم و حرف و نفوذی در کشور، جهان و منطقه خود نداشته باشیم، اما امروز مقاومت صاحب یک کلمه قوی و تاثیرگذار در لبنان و در کل منطقه، شده است. ما به تاریخ ۱۰۰ سال پیش برنخواهیم گشت، به خصوص که دوران امروز منطقه ما برای مقاومت است، نه برای کشورهایی که استعمار و استبداد می کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha