یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام عبادی زاده/ هرمزگان

حوزه/ امام جمعه بندر عباس با بیان اینکه قشر کارگر ستون فقرات اقتصاد جامعه است، گفت: اهتمام ویژه مسئولان در پرداخت حقوق عادلانه کارگران ضروری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بندرعباس که در مسجد جامع برگزار شد، ضمن سفارش به تقوای الهی، اظهار داشت: با گذشت ماه مبارک رمضان، اما هنوز عطر و بوی این ماه نرفته و تمرین اهل ایمان برای در ارتباط با قرآن و معنویت در دل‌های ما جریان دارد.

وی با تبریک روز جهانی کارگر به این قشر زحمتکش، افزود: در منظومه گفتمان انقلاب اسلامی جایگاه کارگر بسیار رفیع است چون کارگر نبض حرکت و پیشرفت و توسعه در کشور است.

امام جمعه بندر عباس ادامه داد: در عظمت کارگر همین بس که رسول گرامی اسلام (ص) دست او را می‌بوسد و تعبیر رهبر فرزانه انقلاب که کارگر را به عنوان ستون فقرات اقتصاد ذکر می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده با بیان اینکه کارگران ما با مشکلاتی روبرو هستند، برخی از این مشکلات را در خطبه‌های نماز جمعه برشمرد و گفت: نخست امنیت شغلی است که همه کارگران را نگران کرده که آیا فردا کاری وجود دارد که مخارج زندگی خود را بپردازند؛ لازم است بیمه‌های اجتماعی تمام تلاش خود را برای دغدغه‌های این قشر انجام دهند.

وی با تأکید بر لزوم قرار دادن دستمزدهای عادلانه برای کارگران، اظهار کرد: در همین شهر بندرعباس در این هوای طاقت فرسا و با شرایط سخت کار کردن جان آدمی را به ستوه می‌آورد اما آیا انصاف است که حقوق کارگردان دیر داده شود یا به‌صورت ناعادلانه پرداخت شود، مسئولان در پرداخت حقوق کارگران در موقع مقرر اهتمام ورزند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان یادآور شد: مهارت افزایی برای بالا بردن سطح دانش کارگران و ایجاد شرایط ایمن از جمله کارهای است که باید مورد توجه مدیران و مسئولان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده به طرح حذف شرکت‌های واسط برای رعایت حقوق کارگران اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم در حذف این شرکت‌ها کار بسیار خوبی را انجام می‌دهد تا حقوق کارگران مستقیم و بدون واسطه در جیب این قشر پر تلاش جامعه واریز شود.

وی با بیان اینکه قشر کارگر تمام دسیسه‌های دشمن را از اوایل انقلاب تاکنون خنثی کرده است، خاطرنشان کرد: دشمن به تمام اقشار جامعه طمع دارد و باید مراقب بود که دشمنان انقلاب از غفلت و گاهی بی توجهی ما سوء استفاده نکند.

امام جمعه بندرعباس در بخش دیگر به شهادت شهید مطهری و روز معلم اشاره کرد و گفت: معلمی، شریف‌ترین قشر و معلم عالی‌ترین رتبه را در جامعه اسلامی دارد تا جایی که پیامبر اکرم(ص) خود را معلم می‌دانند و به آن فخر می‌ورزد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده یادآور شد: اولین آموزگار انسانیت در جامعه اسلامی وجود پیامبر(ص) است و لذا لازم است معلمان با الگو برداری از انبیا، تمام تلاش و همت خود را برای پرورش دانش آموزان قرار دهند.

وی به دو خصلت شهید مطهری اشاره کرد و گفت: شهید مطهری قهرمان مبارزه با التقاط بود؛ در جامعه‌ای که دشمن حق و باطل را با هم ممزوج می‌کند تا جوانان ما را به‌سوی التقاط پیش ببرد، شهید مطهری توانست با آگاهی، نقشه دشمن را خنثی کند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: از طرف دیگر شهید مطهری قهرمان مبارزه با تحجر در جامعه بود که آفتی بزرگ در جامعه اسلامی به شمار می‌رود و چشمان تیز بین ایشان، سد بزرگی برای گرگ‌های دوران معاصر در عرصه انحراف جوانان بود و بعد از ایشان نیز نقش آیت الله مصباح در روشنگری جوانان بسیار پر رنگ بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی زاده، با بیان اینکه نقش معلم در جامعه مصداق جهاد تبیین است، تأکید کرد: دشمن از هر رخنه در صدد ضربه زدن به جامعه اسلامی و جوانان این مرز و بوم است و این نقش تأثیرگذار معلمان را بیش از پیش سنگین‌تر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از مجموعه مدیریت برق از تولید و توزیع و همه عوامل تشکر داریم و کارهای بسیار ارزنده‌ای شد که سال گذشته دچار قطعی برق نباشیم و امسال نیز همین راه ادامه داشته باشد و مردم نیز در این راه همراهی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha