دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
خانم موسوی

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب (س) میناب گفت: معلمی به تعبیر حضرت امام راحل(ره ) شغل انبیا و رسالتی بزرگ و الهی به شمار می رود که بر عهده اساتید حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و آموزش پرورش است.

خانم سیده فوزیه موسوی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) میناب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان ضمن گرامی‌داشت روز معلم با بیان اینکه در جامعه‌ای که بر محور آموزش می‌چرخد، معلم مرکز آن دایره و محور حرکت است، تصریح کرد: دعوت الهی و تربیت معنوی از دیدگاه اسلام مهمترین رسالت یک معلم و مربی است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(سلام الله علیها) میناب ادامه داد: معلمی به تعبیر حضرت امام راحل(ره ) شغل انبیا و رسالتی بزرگ و الهی به شمار می رود که بر عهده اساتید حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و آموزش پرورش است.

وی خاطرنشان کرد: معلمان می‌توانند معلم دین و پرورش دهنده‌ی اخلاق دانش‌آموزان باشند، نباید از این مسئله غفلت کنند چرا که تربیت هم جزو کار آن‌هاست و چه بهتر که با نفوذ معلمی و تاثیر روحی معلم بر متعلم یک نقطه‌ی روشن و نورانی در قلب دانش آموز باقی بگذارند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) میناب با بیان اینکه معلم باید علاوه بر نقش تربیتی و پرورشی که در مدارس انجام می دهد الگودهی را به عنوان یک ابزار تربیتی مورد استفاده قراردهد، گفتـ انس بین معلم و دانش آموز نقش مهمی در الگودهی ایفا می کند.

وی اظهار کرد: نشستن بر کرسی استادی در مراکز تعلیم و تربیت توفیقی مضاعف بوده که شأنیتی ویژه و خاص دارد و البته وظایف سنگین‌تری را هم به دنبال دارد.

موسوی در پایان با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای تعلیم و تربیت، فرارسیدن روز معلم و استاد را تبریک گفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha