سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با اعلام اینکه تریبون نماز جمعه را در اختیار فرهنگیان و کارگران برای مطالبات به حق خود قرار خواهیم داد، گفت: این تریبون تنها مختص به مسئولان برای ارائه گزارش نیست، بلکه تریبون نماز جمعه بهترین بستر است تا این اقشار زحمت کش، دغدغه‌ها و مطالبات خود را مطرح کنند و در پایین مسئولان شنونده آن باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان، ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، اظهار داشت: اسلام به تولید حداکثری توصیه دارد و کار را یک ارزش و کارگر را فردی ارزشمند می‌داند.

وی با اشاره به اینکه در عرصه فرهنگ اقتصادی کشور، نیازمند به توجه در بعضی از امور هستیم، گفت: گاهی اوقات افراد تنها به دنبال حقوق مشخص و کارمندی هستند و پس از مدتی بازنشستگی و حقوق ثابت، در حالی که این شرایط در اسلام توصیه نشده و بر فعالیت و تولید حداکثری تأکید دارد.

امام جمع همدان با تأکید بر اینکه مسأله کار و تولید در اسلام بسیار مورد توجه است، اظهار کرد: حضرت امیر(ع) چندین شغل داشتند و یکی از بزرگترین تولید کنندگان در زمان خود بودند.

وی با اشاره به روایتی از امام باقر(ع) مبنی بر اینکه " کسی که به دنبال تولید و درآمد بیشتر برای رفاه خانواده‌اش باشد، خداوند را در قیامت ملاقات می‌کند در حالی‌ که چهره او همانند ماه شب ۱۴ می‌درخشد"، خاطرنشان کرد: کار کردن و تولید و به طور کلی فعالیت اقتصادی داشتن برای درآمد بیشتر و رفاه خانواده، توصیه اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: معنا ندارد روند طبیعی جامعه‌ به نحوی باشد که افراد با کمک‌ گرفتن از دیگران زندگی خود را سپری کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت بیشتر و کسب ثروت در اسلام مستحب است، گفت: شغل تنها پشت میز نشینی و دریافت حقوق ثابت از دیگری نیست و لازم است تا فردی که روزی خانه در دست اوست، به دنبال تولید بیشتر و کسب درآمد بیشتر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، تصریح کرد: کار عزت مومن است و لذا بهتر است تا به جای دست دراز کردن جلوی دیگران، فرد دست گیری کند.

وی با تأکید بر اینکه ثروت عزت ایجاد می‌کند و بیکاری موجب ذلت است، اظهار کرد: البته در این بین دولت نیز باید بستر را برای تولید کنندگان فراهم کند، چرا که تصمیم غلط اقتصادی مسئولی می‌تواند سرمایه یک جوان را به باد بدهد.

امام جمعه همدان، با بیان اینکه اگر عرصه اقتصادی قابل پیش بینی نباشد، همانند بورس در سال‌های گذشته، هدر رفت سرمایه صورت می‌گیرد، یادآور شد: اقتصاد موفق، اقتصادی قابل پیش بینی است، اما در مقابل، اقتصاد ضعیف هر روز فرد باید به دنبال قیمت ارز و دلار باشد.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به سوریه، با بیان اینکه این سفر می‌تواند روابط اقتصادی بین کشور با کشورهای منطقه را تسهیل بخشد، گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نقش موثری در بازسازی سوریه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه پس از این سفر و مشاهده شرایط موجود باید یاد کنیم از شهدای مدافع حرم و شهید سلیمانی‌ها و شهید همدانی‌ها، یادآور شد: عظمت کار شهدای مدافع حرم امروز به خوبی خودش را نشان می‌دهد که با خون خود برای اسلام و جمهوری اسلامی عزت خلق کردند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه جلسات مطالبه‌گری در سطح استان باید با منطق از سوی دو طرف همراه باشد، خاطرنشان کرد: برگزاری این جلسات برای رفع مشکل و موانع است و لذا نباید اجازه دهیم تا به سمت حاشیه برود، چرا که آن زمان موجب کُندی بیشتر کار خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی افزود: در این جلسات مسئولان با منطق جواب دهند و مطالبه‌گران نیز بر اساس قوائد مطالبه‌گری سوال بپرسند، تا نتیجه جلسات رفع مشکلات مردم باشد.

وی با تبریک هفته معلم، خاطرنشان کرد: جامعه برای ارتقا تمدنی و ارتقا فرهنگ، نیازمند قدردانی از فرهنگیان است، هرچه این مقام ارزشمندتر شود، شاهد این رشد خواهیم بود.

امام جمعه همدان، با اشاره به لزوم رفع دغدغه‌های قشر فرهنگی توسط مسئولان اظهار کرد: رتبه بندی معلمان باید به صورت عادلانه اجرا شود.

وی با اعلام اینکه تریبون نماز جمعه را در اختیار فرهنگیان و کارگران برای مطالبات به حق خود قرار خواهیم داد، گفت: این تریبون تنها مختص به مسئولان برای ارائه گزارش نیست، بلکه تریبون نماز جمعه بهترین بستر است تا این اقشار زحمت کش، دغدغه‌ها و مطالبات خود را مطرح کنند و در پایین مسئولان شنونده آن باشند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، تأکید کرد: مسئولان باید حرف معلم و کارگری که سی سال زحمت کشیده و با مشکلاتی روبرو می‌باشد را بشنوند.

وی همچنین با اشاره به مشکلات محل برگزاری نماز جمعه همدان و عدم تکمیل پروژه مصلی، خاطرنشان کرد: گاهی از موارد همسایه‌های حسینیه حضرت امام(ره) از نحوه پارک برخی از ماشین‌ها گله‌هایی دارند که لازم است برای رفع این مشکل نیز چاره‌ای اندیشیده شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha