یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
اجلاسیه مدیران و معاونین حوزه علمیه استان یزد

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه یزد با بیان اینکه برنامه پنج ساله به مدارس ابلاغ شده است و مدارس در راستای تحقق آن اقدامات لازم را انجام داده اند، گفت: امید است با تلاش مدیران و معاونین پژوهش مدارس بتوانند سال دوم را نیز با توجه به برنامه پنج ساله به اهداف پیش بینی شده برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، ظهر امروز دوشنبه ١٨ اردیبهشت ماه ١۴٠٢ در ادامه برگزاری اجلاسیه مدیران و معاونین حوزه علمیه استان یزد، حجت الاسلام محمد فیاضی معاون پژوهش حوزه با بیان مباحثی پیرامون کانون های علمی و چگونگی گزارش دهی بر اساس آیین نامه به تبیین اهداف فعالیت های کانون های علمی پرداخت.

حجت الاسلام فیاضی عنوان کرد: با توجه به اینکه اهداف کانونها نشاط علمی طلاب است، اساتید کانون دقت کنند و با هدایت طلاب آنها را به بیان دیدگاه و نظرات خود پیرامون موضوع مورد بحث هدایت کنند تا طلاب با تحقیق بتوانند پس از نقد) یا تحلیل به نکته جدید و یا ارائه نظر در آن موضوع مسلط شوند تا زمینه برای رشد تحقیقی، تبلیغی و تدریسی طلاب فراهم شود.

وی در ادامه افزود: نکته دیگری که در کانونها مد نظر است برگزاری نشست‌های علمی می باشد که یکی از طلاب به بیان مطالب پیرامون موضوع مورد نظر می پردازد و طلاب دیگر با ارائه سؤال نسبت به تبیین و تکمیل نظر اقدام نماید.

حجت الاسلام فیاضی گفت: یکی دیگر از جمع های فعالیتی کانونها برگزاری کرسی آزاد اندیشی و تولید نشریات محتوایی است که امید است اساتید کانون در این زمینه هدایتگر و راهنمای طلاب باشند.

معاون پژوهش حوزه علمیه یزد با بیان اینکه برنامه پنج ساله به مدارس ابلاغ شده است و مدارس در راستای تحقق آن اقدامات لازم را انجام داده اند، گفت: امید است با تلاش مدیران و معاونین پژوهش مدارس بتوانند سال دوم را نیز با توجه به برنامه پنج ساله به اهداف پیش بینی شده برسانند.

وی خاطرنشان کرد: از ٢١ سرفصل پژوهشی برنامه پنج ساله سه سرفصل بیشتر از پیشنهاد سال ١۴٠١ محقق گردیده و امید است در سال جاری هر ٢١ سرفصل پژوهشی بتواند به اهداف میان مدت برنامه پنج ساله برسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha