چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
تصاویر / ستاد علوم انسانی اسلامی حوزه علمیه

حوزه/ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: باید در مسیر تحول علوم انسانی اولویت‌بندی صورت بگیرد تا تمام ظرفیت‌ها و تمرکزات در یک جهت بکار گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمدعلی زلفی‌گل امشب در دومین جلسه ستاد راهبری علوم انسانی اسلامی که با حضور آیت الله علیرضا اعرافی در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، اظهار کرد: تحول در علوم انسانی نیازمند برش‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است.

وی با اشاره به اینکه عدم برنامه در توزیع متوازن استعدادها یکی از اشکالات علوم انسانی است، مطرح کرد: باید راه جدیدی را آغاز کنیم و برخی موضوعات را به صورت ریشه‌ای اصلاح کنیم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید در مسیر تحول علوم انسانی اولویت‌بندی صورت بگیرد، عنوان کرد: اگر این اولویت‌بندی‌ها صورت بگیرد می‌توان تمام ظرفیت‌ها و تمرکزات را در یک جهت بکار گرفت.

وی با اشاره به اینکه باید آئین نامه مشخصی برای کتاب‌های علوم انسانی اسلامی درنظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: با مشخص شدن این آئین نامه می‌توانیم از تمام ظرفیت‌های حوزه و دانشگاه استفاده کنیم.

زلفی‌گل با بیان اینکه اگر بخواهیم زبان فارسی را مرجع کنیم، باید از ظرفیت‌های قانونی نیز استفاده کنیم، تصریح کرد: اگر بخواهیم تمام اقدامات را به یک گروه خاص بسپاریم هم از سایر ظرفیت‌های ملی محروم می‌شویم و هم به اهداف خود نخواهیم رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha