یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1085619
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۱
اربعین

حوزه/ مسئول اداره مشمولین حوزه علمیه خراسان اعلام کرد: کسانی که قصد سفر در ایام اربعین را دارند از هم اکنون نسبت به تمدید اعتبار گذرنامه خود اقدام کنند.

حجت‌الاسلام سید سعید هاشمی در گفت و گو با خبرگزاری حوزه در مشهد گفت: با توجه به استقبال چشمگیر زائران اربعین حسینی در ایام زیارتی حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و افزایش سالانه زائران و خادمان، توصیه می‌شود، عموم مردم ولایتمدار، روحانیان و طلاب برادر و خواهر که اعتبار گذرنامه آن‌ها در آن ایام کمتر از شش ماه می شود برای جلوگیری از ازدحام، نسبت به تمدید تاریخ و اعتبار گذرنامه از هم اکنون اقدام کنند.

مسئول اداره مشمولین حوزه علمیه خراسان در ادامه ابراز کرد: رده‌های سنی مختلف ضمن مراجعه به پلیس + ۱۰ برای گرفتن گذرنامه، باید این شرایط را نیز در نظر داشته باشند:

۱- افرادی‌که سن آن‌ها کمتر از ۱۸ سال است(برادر یا خواهر)، نیاز به اجازه رسمی ولی یا قیم دارند.
۲- خواهران متاهل، نیاز به اجازه رسمی شوهر، ولی یا قیم دارند. (موافقت‌نامه یا اجازه ولی، شوهر یا قیم در قسمت مشخص شده در فرم مخصوص گذرنامه و در محل دفاتر اسناد رسمی انجام می‌شود)
۳- خواهران بیشتر از ۱۸ سال و مجرد نیاز به موافقت‌نامه ندارند.
۴- برادرانی که دارای انواع معافیت‌های دائم یا پایان خدمت هستند مستقیما با مدارک شناسایی به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کنند.
۵- افرادی که معافیت تحصیلی دارند(طلبه یا دانشجو)، برای گرفتن گذرنامه نیاز به مجوز خروج از کشور دارند. (طلاب برای اخذ مجوز خروج به سامانه طلبگی خود مراجعه کنند)

حجت‌الاسلام هاشمی اظهار کرد: طلاب مشمول می بایست برای بازه اربعین در قسمت درخواست خروج، بازه زمانی ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ تا ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ را انتخاب کنند.

وی افزود: در صورتی که طلاب مشمول قبل از تاریخ اربعین، قصد سفر دیگری دارند (عرفه، عید غدیر، دهه محرم و...)، باید بازه زمانی را بر اساس آن درخواست داشته باشند.

متقاضیان می‌توانند برای دریافت فرم مخصوص گذرنامه به دفاتر پلیس + ۱۰ مراجعه کرده یا به شناسه های موجود در کانال اداره مشمولین حوزه علمیه خراسان به نشانی https://eitaa.com/MKH_SEDAH مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سجاد IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    1 0
    اربعین