شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
d

حوزه / امام جمعه بادرود، بازگشتِ سوریه به اتحادیه عرب را یک شکست سنگین دیگر برای آمریکا خواند و گفت: نظام‌های عربی صدها میلیارد دلار هزینه کردند تا سوریه را به‌زانو درآورند، اما در نهایت پرچم سفید نشان دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام علیرضا قاسمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بادورد که در مصلای این شهر برگزار شد، ضمن تسلیت شهادت امام صادق(ع)، اظهار داشت: امروز مصادف است با سالروز فتح اندلس به دست مسلمانان و آن را گرامی می‌داریم.

امام جمعه بادرود، به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سیاست امروز آمریکایی‌ها سیاست اندلسی کردن ایران است، گفت: بزرگترین درس تاریخ اندلس را باید در فرمایش گرانقدر امیرالمومنین علی (ع) که می‌فرماید، دانش سلطنت و قدرت است هر کس آن را بیابد با آن یورش برد و هر که آن را از دست بدهد بر او یورش برند، پیدا کرد.

حجت الاسلام قاسمی، با بیان اینکه مقام معظم رهبری، بارها این سوال را مطرح فرمودند که چرا آندلسی که روزی در اوج عزت و قدرت و عظمت بود، به یکباره به ذلت و خواری کشیده شد، یادآور شد: اختلاف و فساد اخلاقی دو عامل اصلی انحطاط تمدن اندلس می‌باشد.

امام جمعه بادرود، وحدت و انسجام را مهمترین ارکان ثبات امنیت و پیشرفت هر جامعه‌ای خواند و یادآور شد: فساد اخلاقی و اختلاف علل اصلی اضمحلال حاکمیت مسلمانان در آندلس بود که باید از آن درس گرفت.

وی با تأکید بر اینکه باید از تاریخ عبرت بگیریم، خاطرنشان کرد: همانطور که رهبری فرمودند، تهاجم فرهنگی مثل خودکار فرهنگی اقدام آرام و بی سر و صدایی است، درست مثل کاری که در اندلس شد و شبیه چنین کاری در شوروی سابق نیز اتفاق افتاد.

حجت الاسلام قاسمی، با بیان اینکه ایران اسلامی نه اندلس است و نه شوروی سابق و نه حتی کشورهای کوچکی که غرب موفق به انقلاب در آن شد، گفت: در برابر تهاجم فرهنگی دشمن، با ابتکار عمل باید موضع اثباتی تهاجمی و حرکت صحیح داشته باشیم.

امام جمعه بادرود، با بیان اینکه در مقابل فرهنگ مهاجم بدترین، زشت‌ترین و خسارت‌بار ترین کار، انفعال است، خاطرنشان کرد: پذیرفتن تهاجم دشمن، خطایی است که بایستی از آن پرهیز کرد.

حجت الاسلام قاسمی، ضمن گرامی داشت ۲۳ اردیبهشت سالروز لغو نهایی قانون ننگین کاپیتولاسیون در ایران اسلامی، یادآور شد: انقلاب اسلامی با لغو کاپیتولاسیون به یک انحطاط تاریخی طولانی پایان داد و در مسیر پیشرفت سریع قرار گرفت.

امام جمعه بادرود، به بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه سالروز لغو امتیاز تنباکو به فتوای آیت الله میرزا حسن شیرازی در سال ۱۲۷۰ شمسی اشاره کرد و گفت: قدرت‌های انحصارگر جهان که همواره حیات خود را در دست‌اندازی به استقلال دیگر کشورها و پایمال کردن منافع آن‌ها برای مقاصد شوم خود دانسته‌اند، در برابر ایران اسلامی اعتراف به ناتوانی کردند.

وی به سفر رئیس جمهور بعد از ۱۳ سال به کشور سوریه اشاره کرد و یادآور شد: سفر رئیس جمهور به سوریه، پیروزی مقاومت در منطقه، شکست آمریکا و متحدانش را به دنبال داشت.

حجت الاسلام قاسمی، با بیان اینکه این سفر به تحکیم روابط بین دو کشور که یک کابوس مرگ‌آفرین برای اسرائیل است منجر شد و آثار و برکات فراوان اقتصادی و سیاسی را به همراه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تحلیل‌گر برجسته جهان عرب در مورد این سفر می‌گوید کشورهای عربی پس از ۱۲ سال ایستادگی در برابر سوریه، زانو زدند.

امام جمعه بادرود، بازگشتِ سوریه به اتحادیه عرب را یک شکست سنگین دیگر برای آمریکا خواند و اظهار کرد: نظام‌های عربی صدها میلیارد دلار هزینه کردند تا سوریه را به‌زانو درآورند، اما در نهایت پرچم سفید نشان دادند.

وی بازگشتِ سوریه به اتحادیه عرب را موجب ترسیم نقشه جدید در منطقه دانست و گفت: مهم‌ترین نتیجه این بازگشت احیای ائتلاف مصر، عربستان، عراق و سوریه و تحکیم روابط با ایران خواهد بود.

حجت الاسلام قاسمی، ضمن قدردانی از فعالان جمعیت هلال احمر، خاطرنشان کرد: دست‌هایی که مستقیم در هلال احمر به مردم کمک می‌کنند، خیلی مقدس‌تر از دست‌هایی است که فقط دعا می‌کنند، چرا که اعضای هلال احمر کانون خدمت هستند و هر جای کشور که با بحرانی مواجه شود، در خط مقدم قرار می‌گیرند و خود را به خطر می‌اندازند تا دیگران نجات پیدا کنند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha