سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
زرندیه

حوزه/نشست دانش افزایی معارف امام صادق علیه السلام با حضور حجت الاسلام شربتداران در مدرسه علمیه خواهران کوثر زرندیه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست دانش افزایی معارف امام صادق علیه السلام با حضور حجت الاسلام شربتداران استاد حوزه و پژوهشگر عرصه تعلیم و ترییت و خانواده با حضور طلاب مدارس ساوه، زرندیه و غرق آباد در مدرسه علمیه خواهران کوثر زرندیه برگزار شد.

حجت الاسلام شربتداران بیان کرد: در دوره امام صادق علیه السلام حساسیت حکومت بنی امیه نسبت به ایشان کمتر بود، زمان بنی عباس هم همین رویه ادامه داشت و این باعث شد تا ایشان فرصت بیشتری برای بیان حقایق دین داشته باشند. به همین دلیل به ایشان رئیس مذهب شیعه گفته اند و روایات زیادی از ایشان نقل شده است.

وی تصریح کرد: برای شناخت امام صادق علیه السلام باید به منظومه اخلاقی اعتقادی ایشان مراجعه کنیم. منظومه اعتقادی که شاخص های آن عبارت است از اهمیت اعتقاد، امامت محوری، مسئله غدیر و غیبت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف؛ منظومه اخلاقی ایشان که شاخص آن در ۴موضوع خدا شناسی، خود شناسی، خدا از ما چه می خواهد و عواملی که باعث می شود انسان از دین خارج شود، مورد بحث قرار گرفت.

استاد سطوح عالی حوزه در ادامه در زمینه شناخت و عقاید، توجه به خلقت و آفرینش و هدف از آفرینش، حکیم بودن خداوند و ... نکاتی را مطرح کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha