دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
محمدی لائینی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی گفت: فعالیت جهادگران حوزوی موجب فراهم کردن رفاه مردم، ایجاد سرمایه اجتماعی و سازندگی تربیتی و روحی در خود طلاب می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، حجت الاسلام و المسلمین محمد باقر محمدی لائینی، در جلسه هم‌اندیشی جهادگران حوزوی استان مازندران در سالن کوثر سپاه کربلا این استان اظهار داشت: فعالیت جهادگران حوزوی موجب فراهم کردن رفاه مردم، ایجاد سرمایه اجتماعی و سازندگی تربیتی و روحی در خود طلاب می شود

نماینده ولی فقیه در استان مازندران با بیان اینکه خدا را شاکریم که ۴۰ گروه جهادی از خواهران و برادران از بین جمعیت مدارس حوزه علمیه مازندران مشغول فعالیت جهادی هستند، تصریح کرد: مجاهدین طلاب در دوران کرونایی اقدام به جهاد در حوزه خدمت و سلامت و تغسیل و تدفین بیماران کرونایی کرده بودند، در آن دوران کسی حاضر به انجام چنین کاری نبود و متوفی غریبانه به خاک سپرده می‌شد که برای خانواده‌ها بسیار سخت بود.

وی افزود: طلاب عزیز ما در حوزه‌های عمران، آبادانی، سازندگی و غیره خدمات زیادی به روستاها ارائه دادند که فوایدش شامل آبادانی و فراهم کردن آسایش و رفاه است، بالاتر از این ایجاد سرمایه اجتماعی با اعتماد و شناخت مردم نسبت به طلاب است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی لائینی خاطرنشان کرد: طلاب، روحانیت و حوزه علمیه با انجام اقدامات جهادی مورد اعتماد مردم قرار می‌گیرند، کارایی و کارآمدی به این است که مردم در کنارمان باشند.

وی افزود: فایده جهاد در سطح بالاتر سازندگی و اثر مثبت تربیتی و روحی است که در خود طلاب به‌وجود می آید که مهم است، بسیاری از انبیا سابقه کار در کنار مردم، زراعت و غیره داشتند و کار را راهی برای سازندگی می‌دانستند.

نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: در انتصابات طلاب همانطور که به سوابق علمی و یا سابقه حضور در جبهه و خط مقدم توجه می‌کنیم، حضور در گروه‌های جهادی نیز باید مورد توجه باشد و این باید مولفه مهم انتخاب و انتصابشان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha