دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
همبستگی یک خاخام یهودی با فلسطین

حوزه/ یک خاخام یهودی در مونترال کانادا دلائل همبستگی خود را با فلسطین در یک گفت و گو با پلیس مطرح کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، در صحنه ای قابل توجه در شهر مونترال کانادا، یک پلیس به یک خاخام یهودی مراجعه کرد تا از دلائل شرکت او و سایر یهودیان در تظاهرات همبستگی با فلسطین در هفتاد و پنجمین سالگرد نکبت جویا شود.

یکشنبه گذشته، خیابان های مونترال، بزرگترین شهر استان کبک، شاهد راهپیمایی بزرگداشت روز نکبت بود که توسط چندین جنبش از جمله جنبش «مونترال ۴ فلسطین» سازماندهی شده بود.

این جنبش در اکانت اینستاگرام خود مستندی از گفت و گو بین پلیس و خاخام «فیلدمن» از جنبش یهودی «ناتوری کارتا» علیه صهیونیسم و ‌اشغالگری اسرائیل منشر کرد.

در این فیلم پلیس از خاخام می‌پرسد: «ما می بینیم که شما همیشه در کنار فلسطینی ها ایستاده اید. ما فقط می خواهیم بدانیم موضع شما چیست؟ چه پیامی را می‌خواهید برسانید؟»

این خاخام در جواب می‌گوید: به طور خلاصه، ما با اشغال فلسطین مخالفیم. ما در اینجا در کنار مردم طرفدار فلسطین تظاهرات می کنیم تا حمایت خود را از آرمان فلسطین نشان دهیم، زیرا ما قویا معتقدیم که آنچه رژیم در این کشور انجام می‌دهد اشتباه است.

این خاخام اضافه کرد: ما به عنوان یهود تأیید می‌کنیم که برای ما شرم آور است که همه اینها به نام ما انجام می‌شود. من با این امر مخالفم که جرمی به نام من و به نام دینم انجام شود. طبق قانون دین یهود، آنچه رژیم مرتکب آن می شود نقض آن است.

شایان ذکر است ده‌ها شهروند کانادایی و فعالان طرفدار فلسطین روز یکشنبه در راهپیمایی همبستگی که در خیابان‌های مونترال برای بزرگداشت هفتاد و پنجمین سالگرد نکبت برگزار شده بود، شرکت کردند.

تظاهرات کنندگان پرچم های فلسطین را با نوای آهنگ های ملی برافراشتند و در حمایت از آزادی و حقوق مردم فلسطین شعار سر دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha