یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 19, 2024
طباطبایی

امام جمعه اصفهان در دیدار وزیر کشور گفت: همواره به همه دولت ها متذکر شده ام که لازم نیست کاری برای اصفهان جز حل کردن مشکل آب بکنید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در دیدار وزیر کشور، اظهار کرد: قطعا یکی از مشکلات شهر و چه بسا استان اصفهان بحث فرونشست زمین است که راهکار حل و فصل آن چاره ای جز تأمین آب برای سفره های آب زیر زمینی نیست.

وی با اشاره به طرح احیای دریاچه ارومیه که به حق کاری شایسته ای بود، گفت: باید دولت فکر عاجلی برای بحث زاینده رود اصفهان بکند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: امروز بحث تأمین آب شرب مردم اصفهان و جاری شدن زاینده رود دغدغه اصلی مردم شهر و استان اصفهان است که اگر کاری از سوی دولت و دولتمردان در این زمینه انجام شده باید اطلاع رسانی شود.

وی با اشاره به اینکه آب از انفال محسوب می شود، گفت: همواره به همه دولت ها متذکر شده ام که لازم نیست کاری برای اصفهان جز حل کردن مشکل آب بکنید، چرا که در صورت حل شدن موضوع آب استان و شهر اصفهان، مشکلات ناخودآگاه حل و فصل می شود.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: ما اعتقاد نداشته که آب را نباید به دیگران داد، بلکه معتقدیم باید این امر حیاتی به عدالت توزیع شود و به نحوی حوضه های آبریز را مدیریت کرد که چالش بین استانی ایجاد نشود.

وی ابراز کرد: دولت با قوت در این راستا و بدون هراس از حرف و حدیث ها، صلاح مردم کشور را در نظر بگیرد.

در ابتدای این دیدار وحیدی وزیر کشور به تبیین سیاست ها و اقدامات وزارت کشور پرداخت و ابراز کرد: بررسی های میدانی و مطالعات دقیقی برروی اغتشاشات اخیر و اغتشاشگران شده است که قابل تأمل بوده است.

وی با اشاره به دغدغه مندی دولت برای رفع مشکلات زیست محیطی کشور چون تالاب گاوخونی و تأمین آب شرب برای استان های مختلف، اذعان کرد: طی دو روز از اقصی نقاط شهر و استان اصفهان بازدید خواهد شد و مشکلات فرونشست زمین و معضلات ناشی از خشکسالی اخیر در شرق اصفهان بررسی می شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha