یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
تبریز

حوزه/ مسئول مداحان تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گفت: در روایات اسلامی پسران به عنوان نعمت‌های خدا و دختران به عنوان حسنات الهی ذکر شده‌اند و این در حالی است که حسنات در اسلام مورد پاداش خدا هستند و نعمت‌ها مورد بازخواست و سوال خداوند قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، نشست علمی "جایگاه دختر در خانواده اسلامی" و جشن میلاد حضرت معصومه (س) امروز با حضور خانم نراقیان مسئول مداحان اداره تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به همت مدرسه علمیه خواهران مرند در حسینیه امام خمینی(ره) مرند برگزار شد.

نراقیان در جمع مادران و دختران به جایگاه و نقش تربیتی مادران اشاره کرد و اظهارداشت: از نگاه توحیدی و دینی، دختران با بهره‌مندی از بصیرت و درایت، در هدایتگری جامعه به‌سوی فضیلت، کمال و اخلاق، نقش اثرگذاری دارند.

وی با بیان اینکه شخصیت حضرت معصومه(س) الگوی کامل دختران در همه ابعاد زندگی اسلامی است، یادآور شد: دختران امروز مادران آینده هستند و هرچه در تربیت اخلاقی و رفتاری آنها کار شود، نسل آینده معنوی و سالم خواهیم داشت.

مسئول مداحان اداره تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی به ضرورت فرزندآوری و نشاط فرزندان در خانواده اسلامی اشاره کرد و با استناد به سیره رفتاری معصومین(ع) جایگاه فرزند دختر و پسر در خانواده را تشریح کرد و گفت: دین اسلام همواره برای زنان و دختران اهمیت ویژه‌ای قائل بوده و به‌خصوص سفارش‌های فراوانی از ائمه در مورد دختران در متون دینی و روایات وارد شده است.

وی افزود: در روایات اسلامی پسران به عنوان نعمت‌های خدا و دختران به عنوان حسنات الهی ذکر شده‌اند و این در حالی است که حسنات در اسلام مورد پاداش خدا هستند و نعمت‌ها مورد بازخواست و سوال خداوند قرار می‌گیرند.

نراقیان افزود: مسئله دیگری که در این دوره وجود دارد و پدر و مادرها باید به آن توجه داشته باشند، محبت به فرزندان خود، به‌ویژه دختران است، در آموزه‌های دینی به محبت به بچه‌ها و همدلی با آنها بسیار سفارش شده و این مسئله در مورد دختران پر رنگ‌تر از پسران است، زیرا دختران نسبت به پسرها از حساسیت‌های بالاتری برخوردارند و محبت به آنها سلامت روح و حتی جسم آنها را در پی خواهد داشت و متعاقباً بر سلامت جامعه اثرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه عدم برخورداری دختر از مهر والدین مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند، اظهار کرد: این دختران در آینده افرادی عاجز و در مواجهه با مشکلات از حل آنها ناتوان خواهند بود، از سوی دیگر، تحقیقات نشان داده یکی از عوامل به انحراف کشیده شدن دختران در بزرگسالی، عدم بهره‌مندی از مهر و محبت پدر و مادر است که باعث می‌شود آنها این مهر و محبت را در خارج از منزل و از طرق نادرست جستجو کنند.

در روایات اسلامی پسران نعمت‌ الهی و دختران حسنات الهی ذکر شده‌اند

در روایات اسلامی پسران نعمت‌ الهی و دختران حسنات الهی ذکر شده‌اند

در روایات اسلامی پسران نعمت‌ الهی و دختران حسنات الهی ذکر شده‌اند

در روایات اسلامی پسران نعمت‌ الهی و دختران حسنات الهی ذکر شده‌اند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha