پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ |۱۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 23, 2024
تصاویر/ جشن ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر در مدرسه علمیه حضرت زینب (س)آران و بیدگل

حوزه / امام جمعه موقت آران و بیدگل بر لزوم الگو برداری بانوان از زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، مراسم جشن ولادت حضرت معصومه(س) و گرامیداشت هفته کرامت و روز دختر ظهر امروز با حضور مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه منطقه کاشان، امام جمعه موقت آران و بیدگل و جمعی از مسئولان، روحانیون و طلاب مدارس علمیه در مدرسه علمیه حضرت زینب (س) آران و بیدگل برگزار شد.

حجت الاسلام علی ناصریان امام جمعه موقت آران و بیدگل در این مراسم ضمن تبریک دهه کرامت و ولات حضرت معصومه(س) و امام رضا (ع)، اظهار داشت: شیعه بودن کشورمان وام دار سفر حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر مقدس قم، شکل گیری حوزه‌های علمیه و حضور علی ابن موسی الرضا(ع) در ایران می‌باشد.

حجت الاسلام ناصریان حضور خاندان اهل بیت(ع) و امامزادگان را موجب گسترش معارف ناب اسلامی در کشور دانست و گفت: امام رضا(ع) با پاک کردن کشورمان از وجود مامونیان و فرستادن آنها به بغداد، زمینه رشد شیعه را فراهم کردند.

امام جمعه موقت آران و بیدگل، بر لزوم الگو برداری بانوان از زندگی حضرت فاطمه معصومه(س) تاکید کرد و یادآور شد: بانوان مبلغه وظیفه سنگینی در گسترش فرهنگ ناب اسلامی و تبیین فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه دارند.

حجت الاسلام ناصریان، با بیان اینکه اگر حجاب، غیرت و مسائل دینی در کشورمان حفظ نشود، آینده خوبی نخواهیم داشت، اظهار کرد: ارزش تبیین‌گری مسائل دینی توسط بانوان مبلغه در پیشگاه امام زمان(عج) بسیار زیاد است.

امام جمعه موقت آران و بیدگل، بر لزوم جذب بانوان جوان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه تأکید کرد و گفت: طلاب و نخبگان حوزوی به‌منظور نشر بیشتر معارف دینی در سطح جامعه نسبت به ترغیب بانوان جوان جهت تحصیل در حوزه‌های علمیه تلاش نمایند.

سخنرانی حجت اسلام میثم یوسفی مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه منطقه کاشان و حجت الاسلام برادران استاد حوزه علمیه پیرامون شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) و اهدای کمک هزینه مشهدالرضا و کمک‌های نقدی به شرکت کنندگان در مسابقات معارف اسلامی از دیگر برنامه‌های این مراسم معنوی بود.

شایان ذکر است در پایان از خانم سمیه مهدیه فارغ التحصیل و استاد مدرسه علمیه حضرت زینب (س) آران و بیدگل که در شصت و یکمین سال جایزه البرز در بخش طلاب، رتبه برتر را کسب کرده بود تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha