چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
تصاویر/ افتتاحیه مسابقات قرآن و عترت حوزه‌های علمیه شمال‌غرب کشور در تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: حوزه های علمیه به پایگاه های اصلی قرآنی در جامعه تبدیل شوند و قاریان ممتاز کشوری ممتاز از بین طلاب حوزه ها باشند تا بتوانند در راه روشنگری و هدایت مردم موفق عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در افتتاحیه مسابقات قرآن و حدیث حوزه های علمیه شمالغرب کشور که در مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) تبریز برگزار شد، گفت: خوشحالیم که سرآغاز این دوره از مسابقات قرآن در حوزه تبریز با حضور حوزه های علمیه شمال غرب و دهه کرامت و ایام ولادت حضرت معصومه (س) و همینطور امام رضا (ع) مصادف است.

وی افزود: از خدای متعال میخواهیم جامعه اسلامی ما را در سایه قرآن و عترت از هر آسیبی مصون بدارد و امت اسلامی را در سایه قرآن به عالی ترین فیض برساند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: امیدواریم با برگزاری چنین مسابقات قرآنی، توجه به قرآن روز به روز در حوزه های علمیه و جامعه ما بیشتر شود.

وی افزود: در حوزه های علمیه توجه به قرآن و عترت خیلی مهم است؛ حوزه های علمیه به پایگاه های اصلی قرآنی در جامعه تبدیل شوند و قاریان ممتاز کشوری ممتاز از بین طلاب حوزه ها باشند تا بتوانند در راه روشنگری و هدایت مردم موفق عمل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: اگر فرهنگ ناب قرآنی در جامعه حاکم شود، بسیاری از مشکلات جامعه برطرف خواهد شد و به این خاطر حوزه های علمیه باید با قرآن مانوس باشد.

وی افزود: برگزاری مسابقات قرآن یک ارزش است و تاثیرات و برکات بسیار فراوانی در فرهنگ جامعه ی کشورمان دارد از جمله برکات این مسابقات استعداد یابی و شناسایی چهره های قرآنی است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: مهمترین هدف از برگزاری مسابقات در حوزه های علمیه، ایجاد انس و علاقه طلاب با قرآن است؛ هر کس در مسابقات قرآن شرکت می کند برنده است.

وی افزود: قرآن راه تفکر برای بشر را باز کرده است و قرآن تنها کتاب شریعت نیست، که ویژه مسلمانان باشد بلکه کتاب معرفت و حکمت و جهان بینی جدید است؛ قرآن هم اخلاق دارد و هم شریعت و هم طریقت و هم معرفت و هم حکمت دارد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: قرآن برای آن نیست که آیات را فقط به خوبی بخوانیم، البته این هم امتیاز است اما تنها برای این نیست که با لحن زیبا فضای جمع را معطر کنیم و لذت ببریم.

وی افزود: ما در جمهوری اسلامی ایران با انقلاب بزرگ اسلامی به رهبری امام راحل و با هدایت مقام معظم رهبری و با حضور پرشور مردم صحنه افتخار می کنیم که مسیر قرآن را انتخاب کرده ایم. اگر به خودباوری و وحدت میان مسلمان ها و بازگشت به هویت اسلامی پایبند باشیم میتوانیم مسیر آینده کشور های اسلامی را بهتر از امروز بسازیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند در کشور ما باید ده میلیون حافظ قرآن داشته باشیم. باید در این مسیر قدم برداریم و ببینیم سهم حوزه های علمیه از این ده میلیون چه قدر است و همه این ها هم مقدمه ای باشد برای عمل به قرآن و گرنه با لحن خوب بخوانیم و خوب هم حفظ کنیم و تدبر هم داشته باشیم اما عمل نکنیم فایده ندارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha