یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: اکنون فرصتی برای گلایه نیست، باید گذشته را فراموش کرده رو به جلو حرکت کنیم و از وقایعی مثل فتح خرمشهر درس بگیریم که با چه امکانات کمی، در مقابل چه امکانات و تجهیزاتی قرار گرفته و شهر را از دشمن پس گرفتیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط در اولین نشست هم اندیشی طلاب فعال رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه خراسان، پس از شنیدن درددل اصحاب رسانه که بیش از سه ساعت طول کشید، با مهم خواندن نظرات و انتقادات مطرح شده، اظهار امیدواری کرد که نتایج مطلوبی از این جلسات حاصل شود و چنین دورهمی های صمیمی با حضور و بدون حضور مسئولان ادامه یابد.

وی با تأکید بر اینکه رسانه همیشه اهمیت داشته و نادیده‌گرفتن این اهمیت، تغافل و مسیر بی‌نتیجه‌ای خواهد بود، گفت: در صدر اسلام نیز آنچه مصداق رسانه بود یعنی شعر، توسط نبی مکرم جدی گرفته شده و ایشان از شاعران تمجید کردند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به هیچ عنوان قصد تصدی‌گری در حوزه رسانه را ندارد، گفت: مرکز، ستادی است که باید توانایی‌های خود را بشناسد و کار تسهیل‌گری و پیگیری مطالبات اصحاب رسانه از دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف کشور را انجام دهد.

وی با اعلام آمادگی برای حمایت از تولید و برای ارائه محتوا به اصحاب رسانه، گفت: از تشکیل سازمان رسانه‌ای استقبال می کنیم اگر تشکیل و نیز سازوکار آن مورد تفاهم همه فعالان رسانه و فضای مجازی حوزه علمیه خراسان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط گفت: اکنون فرصتی برای گلایه نیست، باید گذشته را فراموش کرده رو به جلو حرکت کنیم و از وقایعی مثل فتح خرمشهر درس بگیریم که با چه امکانات کمی، در مقابل چه امکانات و تجهیزاتی قرار گرفته و شهر را از دشمن پس گرفتیم.

وی تشکیل این جلسه را نشان از اراده مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برای حرکت در حوزه رسانه دانست و خطاب به جمع حاضر گفت: هویت طلبگی و حوزوی باید در تولیدات و رفتار شما حفظ شود، زیرا شما نماینده حوزه هستید و باید در آثار شما معلوم شود که از پایگاه حوزه تولید شده است؛ طلبه نباید با حضور در رسانه‌های دیگر به شکل آن‌ها دربیاید و مسائل شرعی و حوزوی باید به صورت کامل رعایت شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان با تأکید بر اینکه نباید از حوزه بین‌الملل غفلت کرد، گفت: ظرفیت زیادی در خارج از کشور داریم که مشتاق و خواهان محتوای ما هستند و باید در این زمینه طرح و برنامه نظام برای خارج از کشور را در نظر داشته باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه باید این جلسات ادامه یابد تا ظرفیت‌شناسی صورت گیرد، سپس به شبکه‌سازی منجر شده و فعالیت‌های موفقی انجام شود، گفت: امیدواریم روزی با عنوان مرجع رسانه‌ای کشور و جهان اسلام در چنین جلسه‌ای گرد هم جمع شویم.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha