شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
ارتحال امام

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه امام صادق(ع) تصریح کرد: تبیین اندیشه متعالی حضرت امام(ره) در عرصه های گوناگون زمینه ساز بسیاری از تحولات است.

دکتر مهدی اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با تأکید بر اهمیت و ضرورت بازخوانی اندیشه های امام خمینی (ره) در زمان حاضر اظهار داشت: اندیشه های تابناک حضرت امام (ره) همچون اقیانوسی است که در هر زمانی می تواند زمینه ساز تحول و موج آفرینی بزرگی در مسیر رشد و تعالی انسان و جامعه شود، به شرط آن که ما فراتر از کلیشه ها و تعارفات، بازخوانی اندیشه امام (ره) را جدی بگیریم و برایش وقت بگذاریم.

وی افزود: مقام معظم رهبری در سال های اخیر به خصوص در سخنرانی سالگرد ارتحال امام(ره) بارها و بارها بر اهمیت این موضوع و تبیین شاخصه های مهم اندیشه و خط و راه امام خمینی(ره) تأکید داشته و بیان نموده اند که راه ما همانا راه امام(ره) و آن چیزی است که ایشان با تأسیس نظام جمهوری اسلامی ایران، برایمان مشخص و معین کردند.

این مدرس دانشگاه همچنین تأکید کرد: ما باید از جنبه های مختلف به تبیین اندیشه و افکار و آرا و نظرات حضرت امام (ره) اهتمام بورزیم از جمله بحث استکبارستیزی که ایشان به صراحت در زمان حیات فرمودند:"تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم. "

وی بیان داشت: بر این اساس افق دید بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فراتر از مباحث جغرافیایی و ملی است، کما این که ایشان در جای دیگر به صراحت تأکید کردند: "جنگ ما جنگ عقیده است و جغرافیا و مرز نمی‌شناسد. " یا ایشان بیان می دارند که "ما تصمیم داریم پرچم لااله‌الاالله را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم"

وی گفت: چنین رویکرد و نگاهی ما را بر آن می دارد که در تبعیت از راه امام و عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، نگاه و رویکردمان را گسترده و بلکه متعالی کنیم و بر این اساس بر تلاش و مجاهدت خود در مسیر تحقق ارزش ها و مقابله با دشمنان بیفزاییم چرا که سستی و رخوت در این مسیر مانع و سد بزرگی در جهت تحقق هدف به شمار می رود.

اسلامی ابراز داشت: از سویی اگر به رهنمودها و بیانات امام راحل دقت کنیم متوجه می شویم که از نگاه ایشان، جمهوری اسلامی برای همیشه حامی و پناهگاه مسلمانان آزاده جهان است و به همین خاطر ما نمی توانیم در قاموس نظام و انقلاب اسلامی، دست از حمایت مظلوم و مقابله با ظلم و ظالم برداریم.

وی افزود: فرمایشات حضرت امام (ره) در عرصه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... اگر مورد توجه و عمل مدیران و کارگزاران نظام قرار گیرد و از نگاه تشریفاتی و شعاری خارج شود، بی شک منشأ تحولات بزرگی در جامعه ما خواهد شد که امید است با عنایت و همت مسئولان و دغدغه مندان همین گونه هم شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha